مدیر کل BioWare از تمرکز استودیو روی بازی Anthem میگوید
در طی مراسم E3 سال ۲۰۱۷ مایکروسافت، استودیوی BioWare با همکاری الکترونیک آرتز، بازی جدید Anthem را رونمایی کرد. سبک بازی به صورت جهانباز و RPG است.
حالا با بازگشت کیسی هادسون به عنوان مدیر کل استودیوی بایوور، او از تمرکز تمام کارکنان استودیو روی بازی Anthem صحبت میکند. همچنین او دربارهی کمبودهای بازی Mass Effect: Andromeda و اشتباهاتی که بایوور در پشتیبانی از بازی کرده است صحبت کرد.
بازی Mass Effect: Andromeda برای خیلی از گیمرها ناامیدکننده به شمار میآید؛ چرا که بازی دچار حواشی زیادی مانند کاهش گرافیک و داستان نهچندان غنی شد. در کنار این مشکلات، عرضه نشدن بستهی الحاقی برای بخش داستانی و نامشخص بودن سرنوشت برخی از عناصر بازی هم باعث شد تا این اثر به موفقیت مورد نظر سازندگان خود نرسد و از طرفی دیگر هم بازیکنان از بازی رضایت کافی نداشته باشند. البته نمیتوان گفت که بازی کاملا بد است و ارزش بازی کردن ندارد. در این مورد پیشنهاد میکنیم تا نقد بازی مس افکت اندرومدا را بخوانید.
هادسون در مورد بازگشت خود به بایوور میگوید:
از اینکه توانستم دوباره به استودیوی بایوور برگردم، بسیار خوشحال هستم؛ چرا که من ۲۰ سال پیش کار خود را در بایوور آغاز کردم و روی بازیهای زیادی از جمله و همینطور سهگانهی کار کردم. من برای مدتی از بایوور جدا شدم و در شرکت مایکروسافت در بخش واقعیت ترکیبی و هولولنز مشغول به فعالیت شدم، اما زمانی که به من دوباره پیشنهاد کار در بایوور داده شد، حتی فکر کردن دربارهی رهبری شرکتی که کار خود را در آن شروع کردم و فعالیت دوباره روی بازیهای مورد علاقهام، باعث شد تا سریعا این پیشنهاد را قبول کنم.
وی دربارهی بازی Anthem و مس افکت اندرومدا گفت:
وقتی که من در تابستان گذشته به بایوور برگشتم، بازی به تازگی منتشر شده بود. خیل عظیمی از بازیکنان منتظر بستهی الحاقی بخش داستانی بودند تا سرنوشت کوارینها در بازی مشخص شود، اما همانطور که میدانید، برای بخش داستانی، بستهی الحاقی عرضه نشد و این موضوع هم برای ما و هم برای بازیکنان اذیتکننده بود و همین باعث شد تا این مشکل را در آینده حل کنیم. این تجربه نهایتا به مرکز توجه اهداف بایوور تبدیل شد. ما باید با نوآوری و ایجاد تجربههای جدید در بازیهای خود، بازیکنان را راضی کنیم، اما از طرفی هم نباید از مواردی مثل داستان غنی، داستانسرایی مناسب و شخصیتهای جذاب غافل شویم. این موضوعی است که ما در ساخت Anthem پیش گرفتهایم تا یک بازی گسترده و با داستانی غنی را خلق کنیم. این چیزی فراتر از آنچه که شما فکر میکنید خواهد بود و اگر ما کار خود را به درستی انجام دهیم، کاملا مشخص خواهد بود که این کار بایوور است.
در نهایت هم هادسون گفت که اطلاعات بیشتری را دربارهی ساخت بازی Anthem به اشتراک خواهد گذاشت.
میتوانیم امیدوار باشیم که Anthem نقطهی عطف استودیوی BioWare خواهد بود؛ چرا که محتویاتی که دربارهی بازی منتشر شده است، مورد تحسین است.
بازی Anthem اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرمهای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.