نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

از نظر دیجیتال فاندری، کنسول پلی استیشن 5 اواخر سال 2019 عرضه خواهد شد

وب‌سایت دیجیتال فاندری باور دارد که کنسول بعدی سونی، که به احتمال زیاد پلی‌استیشن 5 نام خواهد داشت، در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

به‌تازگی شایعات زیادی پیرامون کنسول بعدی سونی، که احتمالا پلی‌ استیشن 5 نام خواهد داشت، شکل گرفته است. حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی مطلع شدیم که وب‌سایت دیجیتال فاندری، نظر خود را در مورد عرضه کنسول نسل نهم سونی بیان کرده است. با استناد به مطلبی که در این سایت منتشر شده، عرضه این کنسول در سال ۲۰۱۸، بسیار زود خواهد بود. در عین حال عرضه پلی‌استیشن 5 در سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ از دید این سایت منطقی‌تر است؛ چرا که عرضه کنسول در این دو سال با توجه به دلایلی، محتمل‌تر و واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌آید. دیجیتال فاندری در نظر خود می‌گوید:

اولین تاریخی که از نظر ما برای تغییر نسلِ کنسول‌های سونی مناسب به نظر می‌رسد، سال ۲۰۱۹ است. تغییری که برای انجام شدن، قیمت بسیار ترسناکی خواهد داشت؛ حتی همین الان هم قطعات موجود که در ساخت ایکس‌ باکس وان ایکس به کار رفته قیمت بالای این کنسول را سبب شده‌اند.

ولی یک پردازنده‌ی بزرگ ۷ نانومتری با یک سیستم خنک کننده در حد ایکس‌باکس وان ایکس، ارتقای RAM و افزوده شدن یک فضای ذخیره‌سازی، سطحی جدید از هزینه‌ها را در پی دارد. درنتیجه، معقولیت اقتصادی، بیشتر از دیگر فاکتورها، عرضه کنسول‌های نسل بعدی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را تا سال ۲۰۲۰ به تعویق خواهد انداخت.

در نتیجه، با توجه به آنالیزی که دیجیتال فاندری و سایت‌های دیگر انجام داده‌اند، نباید به این زودی‌ها منتظر عرضه نسل بعدی کنسول‌های سونی و مایکروسافت باشیم و این دو شرکت، احتمالا در پایان سال آینده (آذر ۹۸) درباره‌ی عرضه کنسول‌های جدیدشان تصمیم‌گیری خواهند کرد.

پس نیازی به عجله کردن نیست؛ مایکروسافت که به تازگی ایکس‌باکس وان ایکس را عرضه کرده و سونی، برای امسال و سال بعد یک صف قوی برای انتشار بازی‌های انحصاری‌اش دارد . پس سال ۲۰۲۰ بهترین زمان برای انتظار شروع نسل‌ بعدی کنسول‌ها خواهد بود. البته رشد کنسول نینتندو سوییچ، می‌تواند نظر سونی و مایکروسافت را عوض کند. باید صبر کرد و دید چه پیش خواهد آمد. 

نظر شما چیست؟ آیا با عرضه کنسول‌های نسل بعد در سال ۲۰۲۰ موافق هستید؟ آیا عرضه این کنسول‌ها در سال ۲۰۲۰ منطقی است؟ به نظر شما آیا رشد و همه‌گیر شدن نینتندو سوییچ می‌تواند برنامه‌های سونی و مایکروسافت برای آغاز نسل بعدی کنسول‌های‌شان را تغییر دهد؟ نظرات‌تان را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده