نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۶

کارگردان بازی God Of War از تلاش هایش برای حذف نشدن کریتوس از مجموعه می‌گوید

کوری بارلوگ، کارگردان بازی تحسین‌شده‌ی God Of War، در جدیدترین مصاحبه‌اش از دلایل و تلاش‌هایش برای حفظ کریتوس در این مجموعه می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

کریتوس، قهرمان محبوب مجموعه God Of War، در تمامی قسمت‌های منتشر شده از این بازی به عنوان شخصیت اصلی ایفای نقش کرده است، اما در بعضی نقاط، نقش او مورد پرسش واقع شده و زیر سوال رفته است. کوری بارلوگ، کارگردان بازی God Of War، در جدیدترین مصاحبه‌اش درباره این موضوع صحبت کرده است. او در این مصاحبه اشاره کرده که کریتوس همیشه برایش مهم بوده، ولی از نظر برخی از اعضای کمپانی سونی و تعدادی از هواداران، زمانِ قهرمان بودنِ کریتوس به سر آمده و وقت آن رسیده بود که از این مجموعه کنار گذاشته شود.

بارلوگ در مصاحبه با سایت IGN گفت:

در روند تولید بازی، زمان‌هایی بود که مردم (چه کارکنان استودیو و چه مردم جامعه) اینطور فکر می‌کردند که «چرا کریتوس را در بازی نگه داریم؟»

البته پاسخ بارلوگ به این پرسش که آیا سونی در مقطعی به طور جدی قصد داشته کریتوس را از بازی کنار بگذارد، «نه» بود، اما ظاهرا بارلوگ در بخشی از مراحل تولید، برای حذف آترئوس، فرزند کریتوس، از بازی تحت فشار بوده؛ فشارهایی که با واکنش و مقاومت او مواجه شده‌ و بی‌اثر بوده‌اند.

بارلوگ ادامه می‌دهد:

در مقطعی از کار، برای حذف آترئوس از بازی تحت فشار بودم؛ چون همه فکر می‌کردند که حضور او در بازی کار را بسیار پیچیده خواهد کرد. اما کریتوس، نه؛ من از همان اول در مورد حفظ کریتوس یک‌دنده بودم و شعارم این بود: من می‌خواهم چالش همراهی کردن کاراکتری را که بعضی از مردم از او تنفر دارند بپذیرم؛ یک کاراکتر که در نظر این گروه از مردم این‌چنین است: «نگاهش کن؛ من این شخصیت را دوست ندارم. او گاهی واقعا سزاوار سرزنش شدن است.»

بله، ما شخصیت او را به این شکل طراحی کردیم؛ ما تعمدا او را به یک ضدِقهرمان تبدیل کردیم.

در God Of War جدید کریتوس قرار نیست در کل بازی یک شخصیت کاملا خوب و مثبت باشد؛ او خوی خشنش را حفظ کرده است، اما هدف اصلی، بیشتر قابل درک کردن کریتوس بوده است. بارلوگ در مصاحبه‌اش گفته که او در این بازی تلاش کرده است تا بازیکنان را، از آن احساسات قدیمی که نسبت به کریتوس داشتند و این کاراکتر از آن‌ها ریشه می‌گیرد، دور کند و کارهایی انجام دهد که گیمرها آن تجربیات قدیمی را که با خدای جنگ داشتند یادآوری نکنند.

با توجه به آنچه تا به امروز از God Of War دیده‌ایم، می‌توان گفت که کریتوس در این بازی نسبت به پسرش سخت‌گیر خواهد بود، اما در عین سخت‌گیری، او را درک می‌کند. البته، کریتوس همچنان یک قاتل درنده است و دشمنانش را با خشونت بسیار زیادی تکه تکه خواهد کرد؛ در نتیجه، تجربه بازی و دیدن اینکه کوری بارلوگ و استودیو سانتا مونیکا چگونه توانسته‌اند این تعادل را در بازی برقرار کنند بسیار جذاب خواهد بود. 

گیمرها می‌توانند در ۲۰ اوریل (۳۱ فروردین) جدیدترین ماجراجویی کریتوس را این‌بار با چاشنی اساطیر نورس و سرزمین اسکاندیناوی تجربه کنند. این بازی در انحصار کنسول پلی استیشن 4 است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده