نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

بازی BioShock بعدی ظاهرا در حال ساخت است

شایعات پیرامون شرکت 2K Games، خبر از ساخته شدن قسمتی جدید از بازی محبوب BioShock می‌دهند. با زومجی و جزئیاتِ خبر همراه باشید.

در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که به احتمال زیاد یکی از استودیوهای شرکت 2K Games در حال کار روی قسمتی جدید از بازی محبوب BioShock است.

جیسون شِرایر، خبرنگار سایت کوتاکو، در یکی از خبرهایش به سراغ استودیو Hangar 13، سازنده بازی Mafia 3، رفت. شرایر که در خبرش روی بازی Mafia 3 و تاثیری که ساخت این بازی روی استودیو سازنده‌اش گذاشته بود، متمرکز شده بود، به وجود پروژه‌ای پی برد که توسط استودیو همسایه‌ی هنگر 13 ساخته می‌شد؛ یک استودیو سِری. گفته می‌شود این پروژه که با اسم رمزی Parkside شناخته می‌شود، قسمتی جدید از بازی بایوشاک خواهد بود و نه‌تنها بسیار سِری و به قول معروف Top-Secret است، بلکه در مراحل اولیه‌ی ساخت و توسعه‌اش هم به سر می‌برد.

یک منبع آگاه و نزدیک به این استودیوی مخفی، درباره این موضوع، چنین گزارشی را به وب‌سایت کوتاکو داده است:

اگر کسی از تیم Hangar 13 می‌خواست [درباره پروژه Parkside] با افراد تیم مخفی (که بالاتر ذکر شد) صحبت کند، آن‌ها می‌گفتند: «اوه نه؛ ما واقعا نمی‌توانیم درباره‌اش حرفی بزنیم!» اعضای این استودیو اصلا علاقه‌ای نداشتند که در مورد این موضوع صحبت کنند.

یک منبع دیگر گفت که این استودیو مخفی، تیم پروژه‌ی Parkside را فعلا کوچک نگه داشته است و در نظر دارد تا از اضافه شدن بیش از حدِ نیروی انسانی جلوگیری کند؛ موضوعی که حتی استودیوهای بزرگ را گاهی اوقات به دردسر می‌اندازد. به نقل از وب‌سایت کوتاکو، بعضی اعضای استودیو Hangar 13 با دیدن روند رو به زوال این استودیو سعی کردند وارد تیمِ پروژه پارک‌ساید شوند، اما بیشتر آن‌ها نتوانستند به این تیم راه پیدا کنند.

منبعی دیگر درباره این موضوع گفت:

موضوع این است که تیم پارک‌ساید برای مدیریت تعداد زیاد اعضا آمادگی ندارد. آن‌ها سعی می‌کنند تا درباره ساخت هسته‌ی تیم‌ و پروژه‌شان با هوش و ذکاوت عمل کنند.

در نوامبر ۲۰۱۵ (پاییز ۹۴)، استراوس زلنیک، مدیر عامل شرکت Take-Two Interactive که مالک توکی گیمز هم هست، درباره سری بازی‌های بایوشاک چنین گفته بود:

بدون شک بایوشاک یک مجموعه‌ی دائمی است.

با توجه به همین جمله‌ی زلنیک، هواداران باور دارند که بعد از بازی BioShock Infinite، قسمت‌هایی جدید از بازی محبوب‌شان ساخته خواهد شد.

کمپانی Take-Two در گزارش‌ مالی‌اش در نوامبر ۲۰۱۷ (آبان-آذر ۹۶)، امید ساخته شدن قسمتی جدید از بایوشاک را با گفتن اینکه «یک بازی مورد انتظار از یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های 2K Games» در ۳۱ مارس ۲۰۱۹ (۱۱ فروردین ۹۸) منتشر خواهد شد، دوباره زنده کرد؛ با این حال، همان قدر که این بازی ممکن است پروژه‌ی پارک‌ساید باشد، همان اندازه هم احتمال دارد که بازی Borderlands 3 باشد؛ بازی‌ای که به احتمال قریب به یقین شرکت‌های Wheelhouse و Gearbox در حال ساختش هستند. احتمالا باید در آینده‌ای نزدیک، منتظر واکنش شرکت 2K نسبت به این موضوع باشیم.

BioShock: The Collection آخرین بازی از مجموعه بایوشاک بود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. هر سه نسخه از بازی‌های بایوشاک، یعنی قسمت اول، دوم و Infinite، در این بازی با کیفیت اچ‌دی ریمستر شدند و کاربران کنسول‌های نسل هشتمی که نتوانسته بودند این مجموعه جذاب را تجربه کنند، به لطف این کالکشن توانستند این سه نسخه را بازی کنند.

این بازی توانست از وب‌سایت زومجی نمره‌ی خیلی خوبِ ۸.۵ را کسب کند. خواندن بخشی از بررسی این بازی خالی از لطف نیست:

به جرئت می‌توان گفت مجموعه‌ی بایوشاک از ارزشمندترین بازی‌های ریمستر شده در این نسل است. نه تنها خود باز‌ی‌ها به تنهایی شاهکار هستند، بلکه اضافه شدن تمام بسته‌های الحاقی و توضیحات کن لوین، کارگردان بازی به این مجموعه ارزش آن را چند برابر کرده است. با اینکه دو نسخه‌ی اول از لحاظ گرافیکی به هیچ وجه در حد و اندازه‌های دیگر ریمسترها نیستند، اما افزایش رزولوشن و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه‌ای تجربه‌ی دوباره‌ی رپچر را خوشایندتر از قبل کرده است. BioShock: The Collection روی هم رفته یک مجموعه‌ی عالی و یک ریمستر معمولی است که قطعاً ارزش تجربه‌اش را دارد. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده