نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۵

جزییات بیش‌تری از چهار درجه سختی بازی God of War منتشر شد

سونی امروز اطلاعات بیش‌تری از چهار درجه سختی موجود در بازی God of War ارائه کرد.

بازی God of War قرار است در تاریخ ۳۱ فروردین منتشر شود و نمره‌های این بازی هم فردا مشخص خواهند شد. سانتا مونیکا پیش از این اعلام کرده بود که بازی قرار است چهار درجه سختی مختلف داشته باشد و حال امروز در جدید‌ترین اخبار بازی، سونی جزییات بیش‌تری از این درجه‌های سختی ارائه کرده است. بر این اساس درجه‌های سختی بازی به شکل تنظیم شده‌اند که هر نوع گیمری بتواند از بازی لذت ببرد. اگر شخصی بخواهد صرفا از داستان لذت ببرد و علاقه‌ای به چالش خیلی زیاد نداشته باشد، می‌تواند بازی را روی اولین درجه سختی تجربه کند و افرادی هم که دوست دارند حسابی توانایی‌هایشان به چالش کشیده شود، می‌توانند بازی را روی آخرین درجه سختی بازی کنند.

در ادامه می‌توانید جزییات دقیق‌تر چهار درجه سختی بازی را بخوانید:

  • درجه Give Me A Story: این درجه که ساده‌ترین گزینه در بازی است، برای افرادی مناسب خواهد بود که به دنبال چالش خاصی در گیم‌پلی نیستند و فقط می‌خواهند از داستان بازی لذت ببرند. البته که قرار نیست مبارزه‌های بازی مسخره به نظر برسند، اما در این حالت، بازی خیلی شما را به خاطر اشتباهات‌تان در مبارزات مجازات نمی‌کند و می‌توانید با وجود اشتباه‌ها جان سالم به در ببرید.
  • درجه Give Me A Balanced Experience: این حالتی است که سونی آن را به بازیکنان در ابتدای بازی پیشنهاد می‌دهد. همان‌طور که از نام این حالت هم مشخص است، همه چیز در آن حالتی متعادل دارد و بازی، نه زیادی ساده خواهد بود و نه زیادی سخت.
  • درجه Give Me A Challenge: در این حالت با یک بازی نسبتا سخت رو‌به‌رو خواهیم بود و برای افرادی مناسب است که بازی‌های اکشن زیادی تجربه کرده‌اند و نسخه‌های پیشین این سری را هم در درجات سختی بالا به پایان رسانده‌اند.
  • درجه Give Me God of War: این مورد سخت‌ترین درجه در بازی است؛ البته نه اینکه بازی حالتی ناعادلانه داشته باشد و دشمنان به شکلی نامعقول قوی شده باشند؛ بلکه در این حالت، جای کوچک‌ترین اشتباهی برای مخاطب در نظر گرفته نشده است و هوش مصنوعی دشمنان در بالاترین حد قرار دارد. همچنین در نظر داشته باشید که برخلاف حالت‌های قبلی، پس از شروع بازی در این درجه سختی، دیگر امکان تغییر سختی بازی در وسط آن را نخواهید داشت و اگر حس کردید که بازی بیش از حد سخت است، باید یک بازی جدید را از ابتدا روی درجه سختی پایین‌تری شروع کنید.

سونی همچنین در کنار معرفی کامل درجه‌های سختی بازی، اعلام کرده که بازیکنان در بازی God of War، این شانس را دارند که HUD را هم به شکل دلخواه تنظیم کنند؛ مثلا در یک حالت، تمام موارد در نظر گرفته‌شده برای HUD روی صفحه نمایش داده می‌شوند و شاهد جزییات زیادی هستیم. در حالت دیگر، حداقل موارد HUD نمایش داده می‌شوند و این، باعث می‌شود تا از شلوغی صفحه کاسته شود و در عوض، گیمر بتواند محیط‌های بازی را بهتر مشاهده کند. در یک حالت دیگر هم خود بازیکن می‌تواند انتخاب کند که چه چیز‌هایی از HUD نمایش داده شوند و کدام موارد مخفی باشند. این امکان مخصوصا برای افرادی که قصد استریم کردن بازی را دارند، مناسب خواهد بود و آن‌ها می‌توانند با غیرفعال کردن جزییات اضافی HUD، صفحه نمایش خلوت‌تری داشته باشند.

بازی God of War به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 در تاریخ ۳۱ فروردین منتشر خواهد شد. شما فردا می‌توانید نمره‌های این بازی را در زومجی بخوانید و پس از انتشار بازی، در سریع‌ترین زمان ممکن هم بررسی اختصاصی آن در زومجی منتشر خواهد شد.

نظر شما در مورد درجه‌های سختی بازی و امکان شخصی‌سازی HUD چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده