// چهار شنبه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

پلی استیشن 5 بازی های پلی استیشن 4 را اجرا نخواهد کرد [بروزرسانی]

با توجه به اطلاعات منتشر شده، کنسول پلی استیشن 5 بازی‌های پلی استیشن 4 را اجرا نخواهد کرد. همچنین انتظار عرضه کنسول تا سال ۲۰۲۰ را نداشته باشید.

بروزرسانی: سایت گیم‌اسپات با بروزرسانی این خبر، اعلام کرده است که خبر اجرا نشدن بازی‌های پلی‌استیشن 4 روی پلی‌استیشن 5 یک اشتباه از جانب این سایت بوده است و در واقع، منظور آن‌ها این است که بازی‌های پلی‌استیشن 5 قرار نیست روی کنسول‌های قدیمی‌تر مثل پلی‌استیشن 4 اجرا شوند.

مدتی است که اخباری در مورد کنسول پلی استیشن 5 منتشر می‌شود و طراحی و توسعه آن توسط سونی غیرقابل انکار است؛ هرچند که نباید انتظار عرضه پلی استیشن 5 را به این زودی‌ها داشته باشیم. با توجه به اخبار بازی منتشر شده و اطلاعات منابع سایت کوتاکو، کنسول بعدی پلی استیشن تا سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نخواهد شد و نکته جالب اینجا است که بازی‌های پلی استیشن 4 را اجرا نخواهد کرد.

دو توسعه‌دهنده که کوتاکو نام آن‌ها را فاش نکرده است، اعلام کرده‌اند که اطلاعاتی از کنسول بعدی سونی دارند و هر دو توسعه دهنده اعلام کرده‌اند که این کنسول تا سال ۲۰۱۹ عرضه نمی‌شود. البته تاریخ عرضه کنسول همیشه می‌تواند تغییر کند. یکی از منابع اعلام کرده:

در پروژه‌هایی که چند سال باید روی آن وقت گذاشت، همیشه اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و امکان دارد تاریخ عرضه محصول تغییر کند. با این حال سونی تمامی تاریخ‌های احتمالی را در نظر گرفته است. با تمام این تفاسیر این سونی است که تصمیم می‌گیرد کدام بازه زمانی بهترین تاریخ برای عرضه محصول‌اش است.

تا به امروز شایعه زیادی به گوش می‌رسید که پلی استیشن 5 در سال جاری عرضه می‌شود؛ هرچند وجود چنین شایعه‌ای صحت ندارد یا احتمالش شدیدا ضعیف است. همچنین اعلام شده بود که کیت توسعه دهنده این کنسول برای تعدادی از سازنده‌ها فرستاده شده است. در همین راستا یکی از منابع به کوتاکو اعلام کرده چیزی که به اسم یک کیت توسعه دهنده منتشر شده، در واقع یک کامپیوتر با پردازنده و پردازنده گرافیکی مشابه با محصول نهایی سونی بوده است. همچنین سونی در گذشته از توسعه دهنده‌ها خواسته بود که کیت‌های توسعه‌دهنده را در جایی امن نگه داری کنند و همه اشخاص تیم سازنده به آن دسترسی نداشته باشند.

درانتهای این گزارش نیز اعلام شده است که کنسول PS5 تنها قادر به اجرای بازی‌های مختص به خودش است و بازی‌های کنسول PS4 را اجرا نخواهد کرد. با این حال نظر شما کاربران زومجی در مورد این اخبار چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده