نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۳

کارگردان بازی NieR: Automata به یک آی پی جدید فکر می‌کند

یوکو تارو، کارگردان سری بازی NieR، به فکر ساختن یک آی پی جدید است. البته او به ادامه دادن بازی‌های قدیمی Square Enix نیز بی‌میل نیست.

تقریبا یک سال از عرضه‌ی بازی محبوب NieR Automata می‌گذرد. حالا که ساخت بازی موبایل SINoALICE نیز به اتمام رسیده، دقیقا نمی‌دانیم کارگردان عجیب و غریب صنعت بازی یعنی جناب یوکو تارو دقیقا مشغول چه کاری است.

یوکو تارو (به جز رسوم و رفتارهای عجیبش) با سکان‌داری بازی‌هایی چون NieR و Drakengard شناخته می‌شود؛ به همین دلیل است که احتمالا اندیشیدن او به یک آی‌پی جدید، تعجب عموم را برمی‌انگیزد. حال وبسایت دوال‌شاکرز این سوال را مستقیما از خود یوکو تارو پرسیده است.

این مرد که همواره ماسک عجیب و مخصوص خود را به صورت می‌گذارد و در مجامع عمومی ظاهر می‌شود، به این سوال این‌گونه پاسخ می‌دهد که از آنجا که او اکنون به سادگی زندگی‌اش را سپری می‌کند، معمولا به کار بزرگی که می‌خواهد در آینده به سراغش برود فکر نمی‌کند. او همچنین آنقدر انگیزه ندارد که بتواند یک IP جدید خلق کند. البته به تازگی ایده‌هایی به صورت تصادفی به مغز او خطور کرده‌اند که مدتی است فکرش را مشغول کرده‌اند و او در حال بررسی آن‌ها است. گفته می‌شود این ایده‌ها فعلا کاملا سری هستند و چیزی درباره‌شان مشخص نیست؛ حتی این احتمال نیز وجود دارد که اصلا آنطور که باید از آب درنیایند و به شکست ختم بشوند.

Yoko Taro

دوال‌شاکرز همچنین از یوکو تارو پرسید: «آیا آی‌پی خاصی از کمپانی Square Enix هست که او دلش بخواهد روی آن کار کند؟» مصاحبه‌کنندگان دوال‌شاکرز ابتدا نظر او را دربار‌ه‌ی بازی Final Fantasy XVI می‌پرسند و با عبارت «نظری ندارم» مواجه می‌شوند! اما یوکو تارو ترجیح می‌دهد به King’s Knight اشاره کند. به گفته‌ی او از آنجایی که King’s Knight یک بازی شوتر است، او به خاطر علایق شخصی‌اش به این ژانر دوست دارد روی نسخه‌ای از آن کار کند.

اگر با King’s Knight آشنا نیستید باید بدانید که این بازی در سال ۱۹۸۶ توسط اسکوئر انیکس برای کنسول‌های NES و MSX عرضه شد. این بازی یک شوتر دو بعدی بود که المان‌های سبک نقش‌آفرینی را نیز درون خود جای داده بود. این اثر منبع الهامی بود برای بازی King’s Knight: Wrath of the Dark Dragon که در سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم موبایل عرضه شد.

بازی NieR: Automata آخرین ساخته‌ی یوکو تارو است که سال گذشته برای پلتفرم‌های پی سی و پلی استیشن 4 راهی بازار شد. شما می‌توانید بررسی این بازی را در زومجی مطالعه کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده