نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

نسخه بازسازی بازی Toki برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود

نسخه بازسازی بازی پلتفرمر کلاسیک Toki پایان امسال برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

در جدیدترین اخبار بازی، شرکت فرانسوی Microïds اعلام کرده که آن‌ها در حال کار روی بازسازی بازی شوتر پلتفرمر کلاسیک Toki برای نینتندو سوییچ هستند و تا پایان سال ۲۰۱۸ آن را منتشر خواهند کرد.

بازی Toki، که در ژاپن با نام Juju Densetsu شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۹ برای پلتفرم‌های آرکید منتشر شد. این بازی ماجرایی و سایداسکرول، داستان یک میمون جنگجو به نام توکی را روایت می‌کند که در پی نجات معشوقه‌اش به نام Miho از چنگ یک جادوگر محلی، وارد ماجرایی خطرناک می‌شود. توکی در پی نجات میهو سر از غارهای آتشین، دریاچه‌ها و قصرهای یخی سر درمی‌آورد و برای رسیدن به هدفش، با حیوانات وحشی و موجوداتی که مخلوق ووکیمِدلو، جادوگر محلی هستند مبارزه می‌کند.

توکی در طول مبارزه‌اش برای نجات میهو، از تمامی توانایی‌ و داشته‌هایش استفاده خواهد کرد؛ مثل انجام حملات از راه دور و همچنین افزایش چابک بودنش با مصرف آیتم Rabbit Feed. این توانایی‌ها و استفاده کردن از آیتم‌های ویژه برای پیشروی در بازی، اکثر گیمرها را به یاد بازی کلاسیک Ghosts 'n Goblins، ساخته کمپانی کپکام، می‌اندازد. شرکت Microïds در خصوص گیم‌پلی بازی چنین توضیحاتی را ارائه کرده است:

توکی در طول مسیرش آیتم‌هایی پیدا می‌کند که برای رسیدن به هفدش در طول مسیر به او خواهند کرد. به عنوان مثال، او در طول بازی یک کلاه فوتبال آمریکایی، یک جفت سرخس و یک شیپور بزرگ پیدا خواهد کرد.

Toki

مراحل ساخت و توسعه‌ی نسخه نینتندو سوییچ بازی، زیر نظر فیلیپ دِزولی و پیِره آدانِ، خالقان بازی پلتفرمر Mr. Nutz که برای سوپر نینتندو ۱۹۹۳ منتشر شد، در حال طی شدن است. نسخه قدیمی بازی توکی از نظر طراحی بصری مورد تحسین همه‌گان واقع شد و پورتِ نینتندو سوییچ این بازی، به لطف طراحی دستی تمامی جلوه‌ها و طرح‌های کارتونی بازی، از لحاظ جلوه‌های بصری و گرافیکی چشم‌نواز است و حرف‌هایی برای گفتن دارد. شما می‌توانید در این تصویر سبک جدید طراحی هنری بازی توکی را که بی‌شباهت به بازسازی بازی Wonder Boy: The Dragon's Trap ساخته استودیو Lizardcube نیست ببینید. 

Toki

بازسازی بازی Toki در پایان سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که هواداران اخیرا متوجه شده‌اند که بازسازی بازی توکی که امسال قرار است برای نینتندو سوییچ منتشر شود، به اثری که در سال ۲۰۰۹ به عنوان بازسازی توکی معرفی شد خیلی شباهت دارد.

این بازسازی، که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد، مراحل ساخت و توسعه‌اش توسط استودیو مستقل Golgoth در جریان بود؛ فیلیپ دِزولی در این تیم کارگردان هنری بازی بود. این بازی قرار بود در سال ۲۰۱۱ برای پی‌سی و کنسول‌ها منتشر شود. تاریخ انتشاری که برای این بازی در نظر گرفته شده بود، ظاهرا نادرست بوده و بازی در این سال منتشر نشد تا اینکه، سرانجام سکوت خبری شرکت Golgoth پایان یافت و بازسازی بازی توکی در سال ۲۰۱۲ در Steam Greenlight دیده شد.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده