درآمد سالانه فروشگاه گیماستاپ به ۹.۳ میلیارد دلار رسید
در سهماهه چهارم، کل فروش جهانی گیماستاپ برابر با ۳.۴۸ میلیارد دلار بود که نسبت به ۳.۶۸ میلیارد دلار در بازهی زمانی مشابه سال گذشته، ۵.۶ درصد کاهش را نشان میدهد. اما در بخش موبایل، لوازم الکترونیکی و نرمافزارهای جدید، سود گزارش شده، در مقابل فروش سختافزارهای جدید کاهش یافته است. البته کاهش فروش در بخش سختافزار کاملا قابل پیشبینی بود؛ پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان با انتشار در نوامبر ۲۰۱۳، فروش کمنظیری را تجربه کردند که مقایسه آن با نوامبر ۲۰۱۴ کمی دشوار است. فروش دیجیتالی گیماستاپ با ۴۱.۴ درصد افزایش به ۳۶۸.۸ میلیون دلار در سهماهه چهارم رسید. براساس اعلام کمپانی، این میزان افزایش به دلیل رشد محتواهای دانلودی و همچنین فروشهای دیجیتال موبایلی اتفاق افتاده است. درآمد خالص گیماستاپ در سهماهه چهارم سال ۲۴۴.۱ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۲۰.۵ میلیون دلار) افزایش محسوسی پیدا کرده است. اگر به کل سال نگاه کنیم، گیماستاپ حدود ۹.۳ میلیارد دلار فروش داشته، درحالی که این میزان سال گذشته ۹.۰۴ میلیارد بود. فروش تلفیقی قابل مقایسهی فروشگاه نیز در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۳ به مقدار ۳.۴ درصد رشد داشت. گیماستاپ اعلام کرد که این نتایج به دلیل فروش بیش از حد انتظار پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان، و همچنین رشد کسبوکار کمپانی حاصل شدهاند. در زیر برخی از نکات برجسته سال مالی گیماستاپ را بطور اجمالی مشاهده میکنید.
- فروش سختافزار جدید ۱۷.۳ درصد رشد کرد.
- درآمدهای دیجیتالی ۳۰.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۹۴۷.۹ میلیون دلار رسید.
- در بخش موبایل و لوازم الکترونیکی افزایش ۷۰.۸ درصدی اتفاق افتاد که بخش عمده آن مربوط به خرید کمپانی Spring Mobile بود.
- داراییهای قبلی و ارزش محصولات ۲.۶ درصد رشد داشت، درحالی که فروش نرمافزاری بازیهای جدید با افت ۱۱ درصدی مواجه شد.
درآمد خالص کل سال گیماستاپ ۳۹۳.۱ میلیون دلار بود که نسبت به ۳۵۴.۲ میلیون دلار سال قبل افزایش چشمگیری داشت.
پل رینز
، مدیرعامل گیماستاپ، بیانیهای درباره نتایج مالی امسال این فروشگاه منتشر کرد. او در قسمتی از این بیانیه گفت:
۲۰۱۴ سال ادامهی رشد، تنوع و گسترش خانوادهی گیماستاپ در زمینه برندهای خردهفروشی بود. ما در تجارت اصلی خود یعنی بازیهای ویدئویی به بیشترین سهم بازار در تاریخ فروشمان رسیدیم؛ با ۲۸ درصد سهم سختافزار نسل بعد، ۴۶ درصد سهم نرمافزار نسل بعد و حدود ۴۲ درصد سهم محتواهای دانلودی. در همین حال، بخش برندهای فناوری ما بیش از حد انتظار ظاهر شد و ۵ درصد به درآمد عملیاتی ما افزود و موجب شد بیشترین میزان سود ناخالص سالانه یعنی ۲۹.۹ را داشته باشیم؛ این درحالی بود که ما به سرعت تجارت خود را با AT&T در بخش بیسیم و در بخش خردهفروشی گسترش دادیم. به طور کلی بخش بازیها و برندهای فناوری باعث رشد ۸ درصدی در درآمد عملیاتی و همچنین افزایش ۱۶ درصدی در درآمد هر سهم شدند. برای سال ۲۰۱۵ ما روی حفظ و رشد سهم بازار در بخش بازیهای فیزیکی و دیجیتالی تمرکز کردهایم و براساس بازده فوقالعادهای که داریم، مجموعهی برندهای فناوری خود را به ۳۵۰ تا ۵۵۰ فروشگاه افزایش میدهیم.
در حالی که گیماستاپ قصد دارد تا فروشگاههای بیشتری را در بخش برندهای فناوری (مثل Spring Mobile و SimplyMac) افتتاح کند، حدود ۳ درصد از فروشگاههای بازی خود را تعطیل خواهد کرد. البته قبلا هم اتفاق افتاده که گیماستاپ برخی از فروشگاههای خود را برای همیشه تعطیل کند. گیماستاپ یکی از بزرگترین خردهفروشیهای دنیاست که در زمینه بازیهای ویدئویی فعالیت میکند و بیش از ۶۰۰۰ فروشگاه در کشورهای مختلف جهان دارد. منبع: