نویسنده: محمد حیدری
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

سازندگان Overwatch از احتمال اضافه شدن حالت بتل رویال به این بازی سخن می‌گویند

توسعه‌دهندگان بازی Overwatch مواضع خود را در مورد اضافه شدن بخش Battle Royale به آن اعلام کرده‌اند؛ مواضعی آمیخته با حس تمایل و صد البته نگرانی.

با توجه به محبوبیت روز‌افزون بازی های ژانر بتل رویال، همچون PUBG و Fortnite، طبیعی است که بسیاری از هواداران انتظار حرکت دیگر شرکت‌های بازی‌سازی به سمت این فرمولِ موفق و استفاده‌ی آن‌ها از این موج برای درآمدزایی بیشتر را داشته باشند. می‌دانیم که بر اساس بعضی اخبار منتشر شده، اکتیویژن بلیزارد نیز علاقه‌ی خود را نسبت به گام برداشتن در این مسیر اعلام کرده است، اما آیا می‌توانیم انتظار اضافه شدن یک بخش بتل رویال-‌مانند، به بازی Overwatch را داشته باشیم‌؟

البته تاکید می‌کنم که نیاز نیست با خواندن این مقدمه چندان امید خود را بالا ببرید. طی مصاحبه‌ای با کوتاکو، جف کپلن (Jeff Kaplan)، کارگردان بازی، اعلام کرده که این ایده به نظر او نیز جذاب است، اما اجرایی کردن آن کاری نیست که بتوان طی مدت کوتاهی به آن جامه‌ی عمل پوشاند. کپلن که به گفته‌ی خودش صدها ساعت از وقت خود را با بازی PUBG گذرانده، درباره‌ی نگرانی‌های خود نسبت به این ایده افزوده است:

 بسیاری از اوقات زمانی که صحبت‌های هواداران در این مورد را می‌شنوم متوجه می‌شوم که آنها به‌راحتی و بدون توجه به چالش‌های پیش‌ِ روی سازندگان تقاضای اضافه شدن حالت بتل رویال به بازی Overwatch را دارند. من خود نیز این موضوع را بسیار دوست دارم، اما متاسفانه چالش‌های تکنیکی و طراحی بسیار زیادی برای عملی کردن این ایده وجود دارد تا صرفا یک حرکت تقلیدی به نظر نرسد.

او همچنین به این موضوع نیز اشاره کرد که اورواچ پیش از هر چیز یک بازی با محوریت «قهرمان‌ها» است و بالانس و تعادل میان این شخصیت‌ها یکی از دلایلی‌ است که ممکن است در اضافه شدن بخش مذکور به بازی اخلال ایجاد کند‌:

جستجو، جمع‌آوری وسایل (بهتر است بگوییم غارت!) و برابری تقریبی بازیکنان ارکان اصلی‌ای هستند که پایه‌ی یک بازیِ Battle Royale را تشکیل می‌دهند. Overwatch و شخصیت‌های آن از ابتدا برای رویارویی‌های «یک به یک» طراحی نشده و هر قهرمان نمی‌تواند در برابر هر قهرمان دیگر در یک رویارویی متقابل، عملکردی برابر و بالانس از خود نشان دهد.

استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) رییس Take-Two نیز در این مورد مواضع مشابهی را مطرح کرده است. به‌نظر او نیز کلیت این ایده جالب‌توجه است، اما تاکید کرده که استودیوهای او، همچون Rockstar و 2K بیشتر مسیر کاری خود را بر پایه‌ی خلاقیت و نوآوری و نه بر اساس تقلید و دنباله‌رو بودن طی می‌کنند.

با همه‌ی این اوصاف و با توجه به محبوبیت فعلی این ژانر میان بازیکنان، انتظار می‌رود که سازندگان زیادی بخش‌های Battle Royale را وارد بازی‌های خود کنند و بازی‌های زیادی نیز با پیروی از این ژانر به بازار عرضه شوند. ما نیز طبق معمول نظاره‌گر این تحولات هستیم و شما را از بروزترین اخبار در این زمینه مطلع خواهیم کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده