نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

کمپانی رسانه‌ای NBCUniversal وارد صنعت گیم می‌شود

شرکت NBCUniversal به همراه استودیو Unity یک مسابقه بازی‌ سازی برگزار خواهند کرد. کمپانی یونیورسال قصد دارد با برگزاری این مسابقه وارد صنعت گیم شود. با زومجی همراه باشید.

صنعت بازی‌سازی این روزها پر از طراحان خلاق و جوان است که می‌خواهند ایده‌هایی که دارند را عملی کنند و بازی‌ بسازند. در جدیدترین اخبار بازی، مطلع شدیم که شرکت رسانه ای NBCUniversal و Unity، قرار است یک مسابقه بازیسازی برگزار کنند. در این مسابقه‌ خاص، افراد و تیم‌های شرکت کننده (که بازی‌ساز مستقل هستند) باید برای ساخت بازی بر اساس یکی از آثار سینمایی مشهور کمپانی یونیورسال، ایده‌هایی نو و بدیع مطرح کنند.

کمپانی Unity Technologies، اخیرا اعلام کرده که قرار است همراه با شرکت یونیورسال، یک مسابقه بازی‌سازی تحت عنوان Universal GameDev Challenge برگزار کند. جایی که در آن تیم‌های شرکت کننده این فرصت را خواهند داشت که ایده ساخت یک بازی ویدیویی با مضمون یکی از آثار سینمایی بزرگ کمپانی یونیورسال را بپرورانند؛ با این شانس که شاید کمپانی یونیورسال و یونیتی ایده‌شان را بپسندند و روزی آن را به یک بازی تبدیل کنند.

شرایط این رقابت به طور خاص برای بازی‌سازان مستقلی است که با موتورهای گرافیکی شرکت یونیتی کار می‌کنند. آن‌ها قرار است برای ساخت یک بازی حول یکی از آثار مشهور کمپانی یونیورسال ایده‌پردازی کنند. شرکت کنندگان با ساختن یک‌ سری مستند (به همراه یک ویدئوی مفهومی از ایده‌شان) درباره بازی‌ای که در ذهن دارند ایده‌هایشان را مطرح می‌کنند. شرکت کنندگان می‌بایست براساس این آثار سینمایی برای ساخت یک بازی ایده‌پردازی کنند:

در پایان مسابقه، تیم‌هایی که دو جایگاه اول را به‌دست آورند به صورت تلفیقی، ابتدا ۲۵۰ هزار دلار به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد و سپس بر اساس ایده‌ای که پرداختند، با شرکت‌های مایکروسافت، یونیتی و یونیورسال یک قرارداد مشاوره‌ای امضا خواهند کرد تا بتوانند آن ایده‌ها را به پروژه تبدیل کنند و یک بازی کامل بسازند. لازم به ذکر است که شرکت‌های مایکروسافت و Intel در برگزاری این رویداد با دو کمپانی یونیتی و یونیورسال همکاری خواهند کرد.

تیم‌های علاقه‌مند به شرکت در مسابقه می‌توانند از طریق وبسایت شرکت یونیتی، در این مسابقه ثبت‌نام کنند. شرکت کنندگان از امروز تا ۱۹ آپریل (۳۰ فروردین ۹۷) مهلت دارند ایده‌های خود را ارسال کنند. آثار ارسال شده در ۴ زمینه مختلف استفاده خلاقانه از نام محصول، طراحی گیم پلی و داستان سرایی، قابلیت‌ها و ادغام ابزار، بررسی خواهند شد. 

از مجموع شرکت کنندگان، ۶ فینالیست توسط هیئت چهار نفره داوران انتخاب خواهد شد. این ۶ تیم نسخه آزمایشی بازی خود را بر اساس آن ۵ اثر شرکت یونیورسال خواهند ساخت و در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) در رقابت جایزه بزرگ شرکت خواهند کرد. این تیم‌ها در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) دوره‌ای تحت عنوان Mentorship (مربی‌گری) را زیر نظر کمپانی‌های مایکروسافت، اینتل، یونیتی و یونیورسال خواهند گذراند و درنهایت، درماه آگوست (مرداد-شهریور) روی نسخه اولیه بازی (Prototype) آخرین تغییرات را اعمال کرده و ورژن نهایی آن را برای برگزار کنندگان مسابقه ارسال خواهند کرد. دو تیم اول در همایش Unite Los Angeles در ماه اکتبر (مهر-آبان) معرفی خواهند شد.لازم به ذکر است که همایش Unite Los Angeles، رویدادی است که در آن بازی‌سازهایی که در ساخت اثرشان از موتورهای گرافیکی شرکت یونیتی استفاده می‌کنند، دور هم جمع می‌شوند.

برگزار شدن این مسابقه، حاصل علاقه شرکت یونیرسال به حضور در صنعت گیم است. این شرکت که علاقه‌مند است چه در زمینه ساخت و توسعه و چه در زمینه انتشار بازی، وارد این صنعت شود و با برگزاری این مسابقه، قدمی بزرگ در راستای محقق کردن هدفش برخواهد داشت.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده