نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

الکترونیک آرتز در حال ساخت یک بازی جهان باز از مجموعه Star Wars است

بر اساس اعلامیه شغلی جدیدی که الکترونیک آرتز منتشر کرده، این شرکت در حال ساخت یک بازی در سبک جهان باز از مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) است.

کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی یک آگهی شغلی منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال ساخت یک بازی از سری Star Wars در سبک جهان باز (Open-World) است. با اینکه پس از تعطیلی استودیوی ویسرال، الکترونیک آرتز اطلاعات زیادی درباره بازی Star Wars که به‌وسیله این استودیو در حال توسعه بود ارائه نکرد، اما با توجه به جزییاتی که در آگهی شغلی منتشر شده، می‌توانیم حدس بزنیم که Star Wars چه ویژگی‌هایی خواهد داشت.

الکترونیک آرتز هنوز با جدیت روی ساخت بازی‌های جنگ ستارگان با تاکید بر المان‌های آنلاین ادامه می‌دهد

آگهی شغلی الکترونیک آرتز اعلام می‌کند که این شرکت به یک سرپرست برای طراحی بخش آنلاین بازی در استودیوی ونکوور EA در شهر برنابی نیاز دارد. نکته جالب آن است که در این آگهی هیچ تلاشی برای مخفی نگه داشتن اطلاعات بازی مورد نظر نشده است. در بخش ابتدایی آگهی آمده است: «سرپرستی یک گروه را جهت ارائه ویژگی‌های آنلاین برای یک بازی Star Wars در سبک جهان باز به عهده بگیرید.» البته از سایر بخش‌های این آگهی نمی‌توان اطلاعات مهمی استخراج کرد، اما به این موضوع اشاره شده که بازی چندپلتفرمی خواهد بود. همچنین طبق شرایطی که در آگهی ذکر شده، فردی که قصد همکاری با EA را دارد می‌بایست در اجرای بخش‌های آنلاین مانند طراحی مسابقات، سرویس‌های زنده و انتقال سرور تجربه و تخصص داشته باشد.

الکترونیک آرتز هنوز در رابطه با این خبر هیچ توضیحی به رسانه‌ها نداده و فعلا از ارائه جزییات در مورد بازی بعدی Star Wars خودداری کرده است. البته این اولین‌بار نیست که خبر ساخته شدن یک بازی جهان باز از سری جنگ ستارگان به‌وسیله EA شنیده می‌شود. در سال ۲۰۱۳ نیز آگهی شغلی مشابهی به‌وسیله این کمپانی منتشر شده بود.

در حال حاضر الکترونیک آرتز حق تولید و انتشار بازی براساس مجموعه Star Wars را به طور انحصاری در اختیار دارد، اما این شرکت طی ماه‌های اخیر با جنجال‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده است. ابتدا استودیوی ویسرال تعطیل شد و EA اعلام کرد که بازی Star Wars این استودیو (تصویر بالا) با تغییرات زیادی مواجه می‌شود و ادامه توسعه آن به عهده استودیوی ونکوور خواهد بود. سپس ویژگی پرداخت‌های درون برنامه‌ای در بازی Star Wars Battlefront II با اعتراضات شدید بازیکن‌ها مواجه شد و EA را مجبور به حذف موقتی این بخش از بازی کرد. از سوی دیگر می‌دانیم که استودیوی ریسپاون، سازنده بازی Titanfall هم در حال ساخت یک بازی دیگر از مجموعه جنگ ستارگان است.

وقتی خبر تعطیلی استودیوی ویسرال منتشر شد، پاتریک سودرلند، معاون اجرایی EA گفت:

استودیوی ویسرال در حال توسعه یک بازی اکشن-ماجراجویی در دنیای جنگ ستارگان بود. این بازی در شکل کنونی‌اش، یک ماجراجویی خطی داستان‌محور بود. در طول روند توسعه بازی، ما ویژگی‌های مختلف آن را با بازیکن‌ها مورد بررسی و امتحان قرار دادیم و به بازخوردها در مورد اینکه آنها مایلند چه چیزی را چگونه بازی کنند توجه کردیم. ما همچنین تغییرات اساسی بازار را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. نهایتا این موضوع برایمان روشن شد که برای ارائه تجربه‌ای که بازیکن‌ها را برای مدت طولانی سرگرم نگه دارد، لازم است که تغییرات بنیادی در بازی به‌وجود آوریم.

این صحبت‌ها باعث شد تا گیمرها نسبت به آینده بازی‌های تک‌نفره ابراز نگرانی کنند و EA را مورد انتقاد قرار دهند. اما اندرو ویلسون، مدیر عامل این کمپانی اعلام کرد که تعطیلی ویسرال و ریبوت شدن بازی Star Wars هیچ ربطی به تک‌نفره بودن این بازی و یا تمایل EA برای تبدیل آن به یک بازی چندنفره آنلاین ندارد. ویلسون همچنین گفت که بعضی از محتواهای ساخته شده توسط استودیوی ویسرال در نسخه جدید بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاتریک سودرلند نیز در تایید حرف‌های ویلسون اعلام کرد که تصمیم الکترونیک آرتز برای ریبوت کردن Star Wars ربطی به تک‌نفره بودن این بازی ندارد. اما بلیک یورگنسن، رییس امور مالی EA صراحتا گفت که خطی و تک‌نفره بودن بازی از دلایل اصلی کنار گذاشته شدن آن بوسیله الکترونیک آرتز بوده است. یورگنسن گفت:

وقتی ما بازی را بررسی کردیم، خیلی خطی به نظر می‌رسید. امروزه بازیکن‌ها مثل پنج یا ده سال قبل، از بازی‌های خطی خوش‌شان نمی‌آید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده