نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰

بازی Cyberpunk 2077 از لحاظ تکنولوژیکی، بسیار پیشرفته است

آدام کیسینسکی، رئیس CD Projekt Red، در جریان گزارش سال مالی ۲۰۱۷ این کمپانی، به صحبت در مورد بازی Cyberpunk 2077 پرداخت و اطلاعاتی جدید از آن منتشر کرد.

کمپانی سی دی پراجکت رد این روزها مشغول انتشار گزارش‌های سال مالی ۲۰۱۷ است؛ مثل آمار فروش مجموعه ویچر. اخیرا آدام کیسینسکی، رئیس استودیو، این گزارش‌های مالی را در خلال یک نشست مطبوعاتی منتشر کرد و به سوالات مختلف خبرنگاران نیز پاسخ داد. او گفت که خیلی دوست دارد درباره بازی Cyberpunk 2077 صحبت کند، ولی الان زمان مناسبی برای این کار نیست.

او در جواب شخصی که از او پرسید: «چه زمانی درباره Cyberpunk بیشتر خواهیم دانست» گفت که فعلا نمی‌تواند به طور رسمی اطلاعاتی از بازی منتشر کند و در اصطلاحی که خودش به کار برد، فعلا نمی‌تواند اعلامیه‌ها را اعلام کند. وقتی از او درباره اینکه از بازی سایبرپانک در E3 2018 چه مواردی به نمایش در خواهد آمد پرسیدند، در جواب گفت که درست قبل از شروع کنفرانس‌شان در E3، مشخص خواهند کرد که چه چیزهایی از این بازی قرار است به نمایش درآید. البته سرانجام کیسینسکی پایان این نشست مطبوعاتی را به صحبت کردن درباره بازی سایبرپانک اختصاص داد؛ هرچند این صحبت اصلا طولانی نبود.

خبرنگاران نظر کیسینسکی را درباره شایعات و تحلیل‌هایی که خبر از انتشار این بازی برای نسل بعد پلی استیشن و ایکس باکس (درکنار انتشارش برای نسل فعلی) می‌دادند، جویا شدند. او در پاسخ گفت که هنوز پلتفرم‌های نسل بعدی معرفی نشده‌اند؛ پس او نمی‌تواند به طور قطعی بگوید که آیا این بازی برای پلتفرم‌های نسل بعدی منتشر خواهد شد یا خیر. او گفت که بازی سایبرپانک 2077 از نظر فنی و تکنولوژیکی «بسیار پیشرفته» خواهد بود. وی گفت که فناوری استودیوی CD Projekt Red «آماده است تا با [کنسول‌های] نسل‌های بعد تعامل داشته باشد.» همچنین به گفته او، بازی سایبرپانک به شکلی بهینه‌سازی شده که می‌تواند از سخت‌افزارهای «بسیار قدرتمند آینده» بهره ببرد.

کیسینسکی تایید کرد که بازی این آزادی را به شما می‌دهد که کاراکتر اصلی را خودتان بسازید و از میان کلاس‌های متعددی که در اختیارتان می‌گذارد، یکی را برای شخصیت‌تان انتخاب کنید. این گفته کیسینسکی شایعاتی را که چند ماه اخیر مطرح شده بودند رد کرد. مضمون شایعات این بود که در سایبرپانک 2077 طراحی کاراکتر نسبت به ویچر تغییراتی داشته، اما مانند سه‌گانه ویچر دست گیمرها در انتخاب کلاس کاراکتر اصلی چندان باز نخواهد بود.

Cyberpunk 2077

در ادامه از رئیس CD Projekt Red پرسیده شد که آیا این بازی بخش چندنفره خواهد داشت یا خیر. کیسینسکی در پاسخ گفت که دقیقا مثل پروژه The Witcher 3، اولویت اول سی‌دی پراجکت برای سایبرپانک، ارائه یک بازی نقش آفرینی تک نفره، داستان-محور و عظیم خواهد بود.

وی درباره احتمال اضافه شدن حالت چندنفره در قالب بسته الحاقی به بازی سایبرپانک، گفت که فعلا دوست ندارد در این مورد نظری بدهد و همچنین نمی‌گوید که این اتفاق نمی‌افتد؛ چرا که استودیوی سی‌دی پراجکت قبلا اشاره کرده بود که می‌خواهد در آینده به بخش‌هایی از پرو‌ژه‌های بعدی‌شان محتویات آنلاین اضافه کند.

سپس از کیسینسکی پرسیده شد که آیا برای سایبرپانک 2077، بخش Battle Royale را در نظر دارد یا خیر. وی در جواب این سوال گفت که آن‌ها همه چیز را در نظر دارند، ولی فعلا تمرکزشان روی این مسائل نیست. آن‌ها تمام تمرکز و بحث‌شان ارائه یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره و داستان-محور بدون هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای یا پرداخت‌های مخفی یا چیزهای این‌چنینی است؛ دقیقا همانند بازی The Witcher 3. حتی اگر سایبرپانک اثری کاملا متفاوت، با یک کاراکتر اصلی از پیش تعریف‌نشده، جهانی آینده‌نگرانه و حرکات سه بعدی باشد، قرار نیست بابت مسائلی همچون پرداخت‌های درون برنامه‌ای از کاربران پول دریافت شود. ما همچنین شنیدیم که ورود شخصیت گرالت به بازی SoulCalibur VI صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و برای استودیوی سی‌دی پراجت «سود مالی» نداشته است.

پس از آن از کیسینسکی درباره در نظر گرفتن نینتندو سوییچ به عنوان پلتفرم مقصد آثار بعدی کمپانی سی‌دی پراجکت سوالاتی پرسیده شد. او در جواب گفت که بازی‌های بزرگ این کمپانی برای پلتفرم‌هایی قدرتمند از نظر فنی، مثل پی‌سی و کنسول‌های قوی منتشر خواهند شد. او در ادامه گفت که برای انتشار دیگر بازی‌های این استودیو روی کنسول جدید نینتندو فعلا برنامه‌ای ندارند و منتظرند ببینند در آینده چه پیش خواهد آمد.

این‌طور که به نظر می‌رسد، سازندگان علاقه ندارند قبل از E3 2018 جزئیات Cyberpunk 2077 را منتشر کنند و به احتمال زیاد برای انتشار اطلاعات بیشتر از این بازی باید تا E3 2018 صبر کنیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده