نویسنده: علی مطوری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۷

مدیرعامل سابق پلی استیشن باردیگر به صنعت بازی بازگشت

جک ترتون، مدیرعامل سابق بخش پلی استیشن سونی، با تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری جدید خود قصد پشتیبانی از استودیوهای مستقل و با استعداد را دارد.

جک ترتون، برای همه‌ی صنعت بازی و خصوصا طرفداران پلی استیشن چهره‌ای بسیار آشنایی است. او در سال ۲۰۱۴ از سمت خود به عنوان مدیرعامل بخش پلی استیشن سونی کناره‌گیری کرد و پس از ۱۹ سال از این کمپانی جدا شد. اما اینطور که به نظر می‌رسد،‌ ترتون بار دیگر به صنعت بازی بازگشته است و این‌بار با تاسیس شرکت سرمایه گذاری خود قصد پشتیبانی از سازندگان مستقل و کوچک را دارد.

Jack Tretton

ترتون درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت شرکت تازه تاسیس خود می‌گوید:

ما شرکت Independent Gaming Ventures را با پول درون خود این صنعت و همچنین درک صحیح از آن تاسیس و پشتیبانی کردیم. هدف ما به سرانجام رساندن سالانه ۲ یا ۳ پروژه است و می‌خواهیم به سازندگانی که پیش از این به حدی از موفقیت تجاری رسیده‌اند و حالا به دنبال رشد کسب‌ و کار خود هستند، با مشاوره‌ مدیریتی و کمک‌های مالی یاری برسانیم.

شاید در ابتدا فعالیت شرکت این سرمایه‌گذاری به شکل ناشرهایی مانند EA و Activision خودش را نشان بدهد،‌ اما باید گفت تفاوت‌هایی عمده‌ای بین این دو نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ به عنوان مثال کمپانی Interactive Gaming Ventures بعد انتشار بازی حقوق نشر IP مربوطه را صاحب نخواهد شد. ترتون در این‌باره می‌گوید:

علاقه‌ی ما واقعا روی خود اثر است و مخصوصا روی خود بازی سرمایه‌گذاری می‌کنیم. سازندگان بازی در کنترل فرایند اصلی ساخت اثر خودشان خواهند بود و همچنین IP مربوطه را در اختیار خواهند داشت. ما کمک‌های مالی را با هدف‌های مشخص و برای رسیدن به نقاط عطف هر پروژه محیا می‌کنیم. اما وقتی بازی در نهایت به بازار برسد، درصدی از درآمد به دست آمده در عوض سرمایه‌گذاری‌ به ما می‌رسد و امیدوار هستیم در موفقیت احتمالی با آنها شریک باشیم. در کل سرمایه‌گذاری ما بیشتر به شکل حق امتیاز است.

گفتنی است ترتون در اداره این شرکت تنها نخواهد بود و داگ کندی مدیر استودیو Wildcard که بازی Ark: Survival Evolved را در کارنامه‌ی خود دارد، به این شرکت خواهد پیوست.


منبع BusinessInsider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده