// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

افزایش ۳۰ درصدی فروش بازی های ایرانی در سال 96

طبق اعلام کافه‌بازار، فروش بازی‌های ایرانی در این فروشگاه برنامه‌های اندروید افزایشی ۳۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است. 

دیروز اولین رویداد مشترک کافه بازار و آواگیمز با موضوع بازیسازی موبایل در کارخانه نوآوری برگزار شد که در جریان آن مجموعه‌ای از آمار وضعیت فروش بازی های ایرانی در این فروشگاه برنامه‌های اندروید منتشر شد. طبق اعلام کافه‌بازار، در سال ۹۶، تعداد خرید بازی‌های ایرانی نسبت به بازه‌ی مشابه در سال گذشته، ۱۰ درصد رشد را تجربه کرده است. با توجه به رشد ۱۰ درصدی خرید بازی‌های ایرانی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، نرخ این رشد در دو سال متوالی ثابت مانده است. این در حالی است در سال ۱۳۹۶ افزایش ۳۰ درصدی فروش بازی‌های ایرانی را نسبت به بازه‌ی مشابه سال گذشته شاهد بوده‌ایم.  

از سوی دیگر به صورت متوسط، بیش از ۸۳ هزار نفر در ماه از بازی‌های ایرانی خرید می‌کنند.

اکنون بیش از ۳۶ میلیون ایرانی از کافه‌بازار استفاده می‌کنند

کافه بازار همچنین آمار تعداد بازی‌های ایرانی منتشر شده تا نیمه اسفند سال ۱۳۹۶ را ۱۲ هزار و ۸۰۰ بازی اعلام کرد که این رقم  افزایش ۴۷ درصدی تعداد بازی‌های منتشر شده ایرانی را نسبت به رقم ۹ هزار و ۲۰۰ عددی سال گذشته نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش اشتغال صنعت برنامه‌های موبایلی که کافه‌بازار در بهمن سال ۹۶ منتشر کرد، حدود چهار درصد از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل-محور ایران مشغول توسعه‌ی بازی‌‌‌ها هستند که ۳۰ درصد از درآمد کل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل را به خود اختصاص داده‌اند.

این فروشگاه برنامه‌ و بازی های اندروید از انتشار گزارش تفصیلی وضعیت صنعت بازی ایران در آینده نزدیک خبر داد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده