نویسنده: محسن حقانی
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

کیت‌های توسعه پلی استیشن 5 اوایل سال جاری برای سازندگان ارسال شده است

طبق گفته‌ی یکی از اینسایدرهای معتبر، کمپانی سونی کیت‌های توسعه کنسول نسل بعدی PlayStation 5 را اوایل سال جاری میلادی برای توسعه‌ دهندگان ارسال کرده است.

طبق گفته‌ی مارکوس سلارس، اینسایدر که اطلاعات مربوط به ریسمتر بازی Dark Souls را درست پیش از رونمایی رسمی منتشر کرده بود، کمپانی سونی درحال‌حاضر کیت‌های توسعه مربوط به کنسول پلی‌استیشن 5 را برای توسعه دهندگان Third Party ارسال کرده است.

طبق توئیت‌های منتشر شده توسط سلارس، سونی اوایل سال جاری این کیت‌های توسعه را برای سازندگان ارسال کرده است که در بیشترین حالت مربوط به چندماه پیش می‌شود؛ این مساله در نوع خود نیز با توجه به این مقطع از عمر پلی استیشن 4 سورپرایز کننده است. مارکوس سلارس در اکانت رسمی توئیتر خود چنین نوشت:

کیت‌های توسعه پلی‌ استیشن 5 اوایل سال جاری برای توسعه دهندگان Third Party ارسال شده است.

بدون اضافه کردن چیز دیگری، سلارس در جواب به یکی از مخاطبان در مورد شوخی یا غیر واقعی بودن این موضوع با کلمه «نه» پاسخ داده است.

همانطور که گفته شد، ارسال کیت‌های توسعه‌ی کنسول نسل بعد پلی استیشن در این برهه‌ی زمانی کمی زود هنگام به‌نظر می‌رسد اما ۱۰۰٪ در مورد آن مطمئن نیستیم. با توجه به تخمین زمانی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای عرضه پلی‌استیشن 5 و حتی اگر سال ۲۰۲۰ را برای عرضه‌ی احتمالی این پلتفرم در نظر بگیریم، بازهم توسعه دهندگان به چندین سال زمان برای ساخت و آماده سازی بازی‌های خود جهت انتشار در زمان عرضه پلی‌استیشن 5 نیاز خواهند داشت.

از آنجایی که اکنون در اوایل سال جاری میلادی هستیم و تا زمان عرضه تقریبی کنسول پلی استیشن 5 حدودا ۲ سال زمان باقی است، مطمئنا شایعات، فاش شدن‌ها و گزارش‌های بیشتر و بیشتری را راجع به این کیت‌های توسعه خواهیم شنید یا اینکه سونی همه‌ی مارا سورپرایز خواهد کرد و این کنسول را در اواخر سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد. پلی‌استیشن 4 ساخته‌های در دست توسعه‌ای مانند بازی Ghost of Tsushima، بازی Death Stranding و بازی The Last of Us 2 دارد که هنوز تاریخ انتشار رسمی از آنها اعلام نشده است. بنابراین این موضوع جالب خواهد بود که ببینیم کمپانی سونی لاین-آپ مربوط به سخت افزار و نرم‌ افزار خود را در سال‌های آتی چگونه شکل خواهد داد. 

نظر شما در رابطه با این شایعه چیست؟ آیا احتمال دارد که سونی به این زودی اقدام به ارسال کیت‌های توسعه پلی‌استیشن 5 برای توسعه دهندگان Third Party کرده باشد؟


منبع Gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده