نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Metal Gear Survive از دید سایت‌های معتبر دنیا

Metal Gear Survive نمره‌هایی گرفته که به هیچ‌وجه، در حد و اندازه یک نسخه از سری متال گیر نیستند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید.

سری متال گیر را همه ما با هیدیو کوجیما، خالقش می‌شناسیم که در قالب نسخه‌های مختلف آن، لذتی فراموش‌نشدنی را به‌مان تقدیم کرده و یکی از بهترین بازی‌های سبک مخفی‌کاری را با شخصیت‌ها و داستانی فراموش‌نشدنی پیش روی ما گذاشته است. به همین دلیل هم وقتی که پس از جدا شدن کوجیما از کونامی، شرکت ژاپنی نسخه جدید این سری را با نام Metal Gear Survive معرفی کرد، خیلی‌ها به این تصمیم و ساخته شدن یک متال گیر بدون حضور خالقش اعتراض کردند. قضیه زمانی بدتر شد که کونامی، پای زامبی‌ها را هم به این بازی باز کرد تا همه‌چیز در رابطه با Metal Gear Survive، در عجیب‌ترین حالت ممکن باشد و خب حال که نمره‌های بازی Metal Gear Survive منتشر شده‌اند، می‌توان گفت که این ساخته کونامی، بدون شک ضعیف‌ترین نسخه این مجموعه تا به امروز است و نگرانی‌های طرفداران در مورد آن کاملا درست و به جا بوده‌اند. 

پیش از آنکه به سراغ نمره‌های Metal Gear Survive برویم، بد نیست کمی بیش‌تر با آن آشنا شویم. داستان این نسخه، بین نسخه‌های Ground Zeroes و Phantom Pain روایت می‌شود که پس از خارج شدن بیگ باس از Mother Base، یک کرم‌چاله ظاهر شده و این پایگاه را با تمام نیرو‌هایش به یک جهان موازی می‌برد؛ جهانی که در آن، موجوداتی زامبی-مانند حکم‌رانی می‌کنند و حال سرباز‌ها، باید با کمک یکدیگر برای بقا در این محیط بی‌رحم تلاش کرده و راهی برای برگشتن به جهان خودشان پیدا کنند. Metal Gear Survive دارای حالت‌های داستانی و چندنفره است و مواردی مثل امکان شخصی‌سازی نیرو‌ها نیز در این بازی وجود دارند. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Metal Gear Survive از دید سایت‌های معتبر دنیا و نمره‌های آن داشته باشیم:

Metal Gear Survive

  • سازنده و ناشر: کونامی
  • تاریخ انتشار: ا اسفند
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر
  • سبک: اکشن/تلاش برای بقا

MG Survive

گیم‌روولوشن: ۸۰ از ۱۰۰

اگر کونامی Metal Gear Survive را با یک نام دیگر معرفی می‌کرد و تبلیغات بهتری برای آن تدارک می‌دید، بازی می‌توانست یکی از آثار موفق فصل بهار باشد. با این حال انتخاب نام متال گیر برای این بازی، باعث شده تا بار سنگینی روی دوش Metal Gear Survive باشد. با اینکه بازی گیم‌پلی خوبی دارد، اما در طول تجربه آن همواره حس می‌کردم که یک جای کار در این اثر می‌لنگد. در مجموع، می‌توان گفت که کاملا مشخص است که هیدیو کوجیما هیچ تاثیری روی ساخته شدن این بازی نداشته است. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

Metal Gear Survive یک بازی خوب در سبک تلاش برای بقا است و مواردی مثل جمع‌آوری منابع یا ساخت‌وساز آن هم لذت خاص خود را دارند. 

آی‌جی‌ان: ۶۵ از ۱۰۰

Metal Gear Survive قطعا قابل مقایسه با نسخه‌های مخفی‌کاری متال گیر نیست و فاقد المان‌های تعریف‌کننده این بازی‌ها است. با این حال ترکیب یک سری ایده‌های قدیمی و نو در این بازی، باعث شده تا Metal Gear Survive جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. 

گیم‌اینفورمر: ۶۰ از ۱۰۰

Metal Gear Survive تنها به این دلیل که از یک بازی متال گیر انتظار بالایی داریم اثر ضعیفی نیست؛ بلکه حتی اگر این بازی را به شکل یک اثر مستقل هم بررسی کنیم، مشکلات آن قابل انکار نیستند. به جز بخش Co-Op بازی که پتانسیل خوبی دارد و شاید در آینده وضعیت آن بهتر هم بشود، دیگر بخش‌های بازی بسیار سطحی و خسته‌کننده هستند. در واقع پس از ۷۰ ساعت بازی کردن این بازی و جمع کردن مقدار زیادی چوب و آهن و موارد دیگر، در نهایت به این نتیجه رسیدم که وقتم را پای این بازی هدر داده‌ام. 

هاردکور گیمر: ۶۰ از ۱۰۰

قطعا اصلی‌ترین نقطه ضعف بازی Metal Gear Survive سیستم پرداخت درون برنامه‌ای بد آن و همچنین نبود آن حس و حال درگیر‌کننده سری متال‌گیر در این بازی است که باعث می‌شوند همان حس خوشایندی که در اوایل بازی به‌تان دست می‌دهد هم خیلی زود از بین برود. Metal Gear Survive اصلا آن بازی افتضاحی که خیلی‌ها انتظارش را داشتند نیست؛ با این حال به چیزی بهتر از یک بازی معمولی هم تبدیل نمی‌شود. 

پالی‌گان: ۵۵ از ۱۰۰

افرادی که بتوانند ساعات اولیه بد بازی را تحمل کنند، در ادامه با داستان نسبتا خوبی رو‌به‌رو خواهند شد و المان‌هایی از یک بازی تلاش برای بقای مناسب را تجربه خواهند کرد. اما در مجموع، وقتی بازی را دنباله‌ای برای سری ۳۰ ساله متال گیر بدانیم و آن را با اثری مثل Phantom Pain مقایسه کنیم که Survive هرگز توان خارج شدن از سایه آن را ندارد، پیشنهاد کردن بازی به گیمر‌ها کار بسیار سختی می‌شود. 

گیم‌اسپات: ۵۰ از ۱۰۰

Metal Gear Survive به شکلی غیرمنطقی سخت و چالش‌برانگیز است و با اینکه ایده‌هایی از یک بازی تلاش برای بقای خوب را می‌توان در این اثر دید، اما فشاری که بازی شما را وادار به تحملش می‌کند، باعث می‌شود که لذت بردن از ویژگی‌های مناسب آن هم کار سختی باشد. 

در مجموع همان‌طور که بسیاری از منتقدین هم اظهار داشتند، Metal Gear Survive شاید اگر به عنوان یک نسخه از متال گیر منتشر می‌شد، می‌توانست به اثر مقبول‌تری تبدیل شود، اما بودن در سایه نسخه‌های فوق‌العاده این سری قدیمی، باعث شده تا این بازی نتواند در حد انتظارات ظاهر شود و به همین دلیل هم شاید فقط بتوان آن را به افرادی پیشنهاد کرد که علاقه خیلی زیادی به بازی‌های سبک تلاش برای بقا داشته و مشکلی هم با دیدن زامبی‌ها در دنیای یک بازی متال گیر ندارند!

نمره های  METAL GEAR SURVIVE

نمره های  METAL GEAR SURVIVE


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده