نویسنده: علی مطوری
// جمعه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲

دونالد ترامپ می‌خواهد با نمایندگان صنعت بازی گفتگو کند

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید دونالد ترامپ به‌زودی با نمایندگان صنعت بازی درباره‌ی خشونت بازی‌ها و ایمنی مدارس آمریکا گفتگو خواهد کرد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد در هفته‌ی آینده با نمایندگانی از صنعت بازی دیدار کرده و در رابطه با خشونت مسلحانه و ایمنی مدارس صحبت کند. این اتفاق مبهم دقیقا ادامه‌ای بر اظهارات هفته پیش ترامپ، درباره‌ی ارتباط بازی‌های ویدیویی با تیراندازی‌های اخیر مدارس ایالات متحده آمریکا است.

White House

سندرز در پاسخ به این سوال که قانون‌گذاران آمریکا چه اقداماتی برای توقف خشونت مسلحانه انجام داده‌اند، می‌گوید:

رئیس‌جمهور با تعدادی از سازمان‌های ذی‌نفع ملاقات کرده است. همچنین هفته‌ی دیگر هم با جمعی از اعضای صنعت بازی‌های ویدیویی دیدار خواهد کرد تا ببیند در آن زمینه‌ هم می‌توان چه کارهایی انجام داد. این موضوع یک روند جاری خواهد بود و چیزی نیست که انتظار داشته باشیم یک شبه رخ دهد.

گفتنی است این حرکت جدیدی از سوی کاخ سفید محسوب نمی‌شود؛ زیرا در سال۲۰۱۳ هم بعد اتفاق تلخ تیراندازی مدرسه ابتدایی سندی‌هوک، جو بایدن، معاون رئیس جمهور آن دوره، نمایندگانی از صنعت بازی را برای ملاقاتی به واشنگتن فراخواند. در آن زمان تحلیل‌های مختلفی از این ملاقات صورت می‌گرفت و عده‌ی زیادی حضور در آن را به معنای پذیرفتن چنین اتهامی برای صنعت بازی می‌دانستند. باراک اوباما بعد از انجام این ملاقات از کنگره خواست برای تحقیقات بیشتر راجع به این موضوع بودجه‌ای اختصاص دهد؛ تحقیقاتی که بعد از یک سال مشخص شد بیشتر یک بزرگ‌نمایی عمومی بوده و تاثیر بسیار کوتاه مدتی داشته است. با اینکه تحقیقات علمی مکرر نشان می‌دهد هیچ ارتباط قابل‌ توجه‌ای بین خشونت بازی‌های ویدیویی و خشونت دنیای واقعی وجود ندارد، ضعف دانش عمومی از این مسئله باعث محوری بودن آن در تشویش اذهان عمومی است.

در آخر باید گفت تاکنون هیچ یک از گروه‌های مختلف صنعت بازی از ملاقات احتمالی با دونالد ترامپ اظهار آگاهی نکرده‌اند.


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده