نویسنده: علی مطوری
// چهار شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱

واکنش ESRB به انتقاد سیاست‌مداران آمریکا از لوت باکس‌ ها

هیئت رده‌بندی سنی بازی‌های ویدیویی اعلام کرد از این به بعد آثاری که پرداخت‌های درون بازی داشته باشند، با علامت خاصی دسته‌بندی خواهند شد.

بعد از نگرانی‌های متعدد قانون‌گذاران‌ ایالات متحده‌ آمریکا از تاثیر لوت باکس ها روی افراد کم سن‌ و سال و سخت‌گیری‌های آنها نسبت به این مسئله، بالاخره ESRB، هیئت رده‌ بندی سنی بازی‌ های ویدیویی، رسما اعلام کرد از این به بعد علامت «داشتن پرداخت‌های درون بازی»‌ روی تمام بازی‌های فیزیکی نصب خواهد شد.

Lootbox

در جریان کنفرانس خبری دیروز صبح، پاتریشیا ونس، رئیس ESRB درباره‌ی اجرای این طرح گفت که تمامی بازی‌هایی که فرصت خرج کردن پول واقعی را برای بازیکنان به وجود می‌آورند، اعم از لوت‌باکس‌ها، سیزن پس، قابلیت اشتراک، محتوای قابل دانلود و حتی امکان غیرفعال کردن تبلیغات، همگی این علامت را شامل خواهند شد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت از آنجایی که این علامت، آثار لوت‌باکس‌دار را در رده‌ی بازی‌های دارای DLC قرار می‌دهد، بنابراین بازی‌هایی مانند Shadow of War که لوت‌باکس‌های برجسته‌ای دارند با بازی‌های دیگری مانند The Witcher 3 و Horizon Zero Dawn در یک رده قرار خواهند گرفت و این مسئله علامت جدید ESRB را در عمل بی‌فایده خواهد کرد.

ونس در ادامه‌ی صحبت‌های خود در اینباره گفت:

من مطمئن هستم شما حتما می‌پرسید که چرا ما عمل مستقیم‌تری نسبت به لوت‌باکس‌ها انجام نمی‌دهیم و باید بگویم با توجه به تحقیقاتی که در هفته و ماه‌های گذشته مخصوصا با والدین انجام داده‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از والدین، حتی آنهایی که می‌گویند متوجه هستند، دقیقا نمی‌دانند لوت‌باکس‌ها چه چیزی است. بنابراین این موضوع برای ما مهم است که لوت‌باکس‌ها را مستقیما برجسته نکرده و در عوض از دربرگرفتن تمام مبادلات و پرداخت‌های درون بازی اطمینان حاصل کنیم.

والدین به اطلاعات ساده نیاز دارند و ما نمی‌توانیم با جزئیات زیاد آنها را گیج کنیم. هدف ما ساده‌تر کردن کار آنها با واضح و مختصر بودن است؛ زیرا تا به حال هیج والدینی را پیدا نکرده‌ایم که فرق بین تمام این عناصر مختلف را تشخیص دهند. آنها فقط نیاز دارند بدانند که شاید چیزی در بازی وجود دارد که فرزندانشان می‌توانند در آن پول بیشتری خرج کنند.

اگر تمام این صحبت‌ها همچنان شما راضی نکرده باشد، ESRB وعده می‌دهد که به بررسی‌های خود راجع به این موضوع ادامه خواهد داد و این فقط قدم اول آنها بوده است:

این حرکت چند قدم رو به جلو است و ما همچنان با کار کردن با افراد مختلف صنعت بازی، از افشای موثر در رابطه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و خصوصا لوت‌باکس‌ها مراقبت خواهیم کرد. بنابراین اگر کار بیشتری برای انجام دادن باشد ما آن را عملی می‌کنیم.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده