نویسنده: علی ولی خانی
// جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷

تشکر کونامی از کوجیما، اما بدون ذکر نام

کونامی در تیتراژ پایانی Metal Gear Survive از تمامی دست‌اندرکاران Metal Gear Solid V قدردانی کرد.

Metal Gear Survive اولین بازی در این سری خوش‌نام و کلاسیک است که بدون حضور کارگردان برجسته، هیدئو کوجیما ساخته می‌شود. اما سوال اینجاست: آیا نامی از او در بین فهرست سازندگان در تیتراژ پایانی بازی وجود دارد؟ جواب به گونه‌ای «بله» است.

در تیتراژ پایانی بازی Metal Gear Survive که یک هفته پیش منتشر شد، کونامی از «تمامی دست‌اندرکاران Metal Gear Solid V» تشکر ویژه کرده است. این حرکت را می‌توان تشکر کونامی از کوجیما تلقی کرد؛ چیزی که بعد از درگیرهای شدید دو طرف که منجر به جدایی این کارگردان کارکشته در اکتبر ۲۰۱۵ از این شرکت شد، کمتر کسی انتظار روی دادنش را داشت. Metal Gear Survive یک اسپین آف از سری Metal Gear به حساب می‌آید که حول نبرد سربازان با زامبی‌ها می‌چرخد.

metal gear survive

تشکر ویژه از تمامی دست‌اندرکاران Metal Gear Solid V

این قدردانی به بزرگی تشکر Uncharted 4 از ایمی هنیگ نیست اما چیز بیشتری هم نمی‌شد انتظار داشت. با توجه به اینکه کونامی پیش‌تر اقدام به حذف نام کوجیما از روی جلد بازی Metal Gear Solid V کرده بود، این تشکر غیرمستقیم هم تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد.

هنوز تمامی ماجرای درگیری کونامی و کوجیما برای کسی مشخص نیست. هیچ کدام از کارکنان کونامی حاضر به گفتن روایت خود از این درگیری نیستند؛ با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از شرایط بسیار بد کاری تیم سازنده‌ی Metal Gear Solid V بودند. تعداد زیادی از این تیم همراه با کوجیما، کونامی را ترک کردند و با احداث استودیویی جدید، هم‌اکنون در حال کار روی بازی جدید Death Stranding هستند.


منبع kotaku
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده