// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

بسته الحاقی Desert Kingdoms بازی Total War: Rome 2 نیمه اسفند منتشر می‌شود

شرکت Creative Assembly ماه آینده میلادی بسته الحاقی Desert Kindoms را برای Total War: Rome 2 منتشر می‌کند. چهار فرقه جدید و رهبران زن از محتویات این بسته است.

بازی استراتژیک محبوب و چالش‌برانگیز Total War: Rome 2 بسته‌ی الحاقی بزرگی با نام Desert Kingdoms دریافت خواهد کرد. از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این بسته، اضافه شدن چهار فرقه‌ی جدید است. این چهار فرقه Kingdoms of Kush ،Saba ،Nabatea و Masaesyli نام دارند که هر کدام از این فرقه‌ها شامل مردم بومی آفریقایی و عربی هستند. همچنین برای اولین بار، کاراکترهای زن هم وارد بازی می‌شوند که در بخش‌های رهبری یا سیاسی بازی نقش دارند. این بسته، اولین آپدیت بزرگ برای بازی، بعد از بسته‌ی الحاقی Empire Divided به حساب می‌آید. بازی در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شده است.

کریتیو اسمبلی در خصوص ویژگی‌ این بسته گفت:

تمام چهار فرقه‌ی اضافه‌شده به بازی، تقریبا از لحاظ فرهنگی یکسان هستند، ولی از نظر نظامی کاملا منحصربه‌فرد هستند و هر فرقه نیروهای مخصوص به خود را دارد که هر کدام از آن‌ها نقاط قوت مختلفی دارند. در بخش ساختمان‌ها و درخت تکنولوژی هر فرقه هم این مورد وجود دارد و هر فرقه خصوصیت‌های مختلف و منحصربه‌فرد خود را دارد.

در مجموع هر چهار فرقه خصوصیت‌های فرهنگی یکسان دارند که این موضوع باعث تقویت روحیه‌ی نیروها در جنگ‌ها می‌شود و همچنین امتیازهایی متفاوت در بخش‌هایی مانند کشاورزی دریافت خواهید کرد. البته خلاف این مورد در بخش سرعت پیشرفت تکنولوژی این فرقه‌ها صادق است. برای دیدن جزئیات ویژگی‌های هر فرقه، می‌توانید به صفحه‌ی استیم بازی مراجعه کنید.

همچنین در کنار این چهار فرقه، شخصیت‌های زن به بازی اضافه خواهند شد که برای اولین بار در بازی رخ می‌دهد. شخصیت‌های در نظر گرفته‌شده نیز از لحاظ تاریخی بسیار مشهور هستند و شما می‌توانید آن‌ها را در تمام بخش‌های داستانی و فرقه‌ها پیدا کنید. این بخش به صورت رایگان برای بازی عرضه می‌شود.

دو شخصیت کلئوپاترا (Cleopatra) و تئوتا (Teuta) به بازی اضافه می‌شوند که هر کدام از این دو را می‌توان به عنوان رهبر و ژنرال‌های فرقه انتخاب کرد. تمام شخصیت‌ها صداگذاری و جلوه‌های بصری خاص خود را دارند. می‌توان این اقدام Creative Assembly را به عنوان درمانی برای مشکل وجود نداشتن کاراکترهای زن در بازی به حساب آورد؛ چرا که از زمانی که بسته‌ی الحاقی Empire Divided منتشر شده، تنها شخصیت زن در بازی، ملکه زنوبیا (Queen Zenobia) بوده و شخصیت زن دیگری در بازی وجود ندارد.

total war rome 2

Creative Assembly درباره‌ی ویژگی‌های زنان در بازی این‌گونه توضیح داد:

در بعضی فرهنگ‌ها، مانند روم یا یونان، زنان تنها می‌توانند نقش اجتماعی یا سیاسی داشته باشند، اما بعضی دیگر می‌توانند در کنار مردان بجنگند و رهبری کنند. در فرهنگ‌هایی که زنان نمی‌توانند منصب خاصی داشته باشند، بخشی به نام Cursus Honorum وجود دارد که به نفوذ پشت‌پرده‌ی سیاسی زنان اشاره دارد.

همچنین معماها و چالش‌های خاصی به بازی اضافه می‌شود؛ به عنوان مثال وقتی زنان به قدرت می‌رسند، سختی‌ها و موانعی که در راه آنان قرار دارد، مانند سنت‌ها و پیش‌داوری در مورد آن‌ها، بخشی از این چالش‌ها است که شما وظیفه‌ی حل کردن آن‌ها را دارید. در این شرایط اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد؛ مثلا با به خدمت گرفتن آن شخصیت زن، یا در صورت مخالفت با زنان، امتیازاتی از سوی گروه مخالف دریافت می‌کنید.

با وجود زنان در بازی، می‌توانید به عنوان یک حرکت دیپلماتیک، ازدواج‌هایی را بین دو فرقه ترتیب دهید که باعث تقویت روابط می‌شود. همچنین حالا ازدواج‌های عادی بازی نیز پیامدهای سیاسی خواهند داشت.

بسته‌ی توسعه‌ی Desert Kingdoms بازی Total War: Rome 2 و همچنین آپدیت رایگان رهبران زن در تاریخ ۱۷ اسفند (۸ مارس) عرضه خواهد شد که قیمت بسته‌ی Desert Kingdoms برابر ۸.۹۹ دلار خواهد بود و در حال حاضر قابل پیش خرید هم هست.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده