نویسنده: حسین سلیمی
// یکشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

صحبت‌های مدیر عامل جدید سونی در رابطه با درآمد پلی‌ استیشن و خدمات آن

کینیچیرو یوشیدا که به تازگی به عنوان مدیر عامل جدید سونی منصوب شده، درباره پلی استیشن پلاس و PSN صحبت کرد و اشاره کرد که هزینه‌های تولید پلی‌استیشن 4 کاهش یافته است.

در طی کنفرانسی که هر سه ماه یک بار برای سرمایه گذاران شرکت سونی برگزار می‌شود، کنچیرو یوشیدا رئیس امور مالی و البته، مدیر عامل آینده سونی، در رابطه با وضعیت تجارت پلی‌استیشن صحبت کرد. در حالی که چرخه فعلی کنسول به اوج خود رسیده است، تفاوت‌های متعددی در ساختار تجاری در مقایسه با چرخه‌های قبلی وجود دارد.

اول از همه، حق اشتراکی که سرویس پلی‌ استیشن پلاس و سودی که برای سونی به همراه دارد، موجب کاهش «امواج چرخه» می شود. علاوه بر این، پس از خرید بازی، کاربران می‌توانند محتوای افزودنی قابل دانلود را برای بازی خریداری کرده و سونی می‌تواند انتظار در آمد را داشته باشد. این امر نیز باعث شده که چرخه سنتی عرضه کنسول‌ها کاهش یابد. تجارت مرتبط با پلی‌استیشن در ۳ دوره ۳ ماه اول سال ۲۰۱۷ میلادی (از ماه مارس تا دسامبر) شاهد فروش بالا، سود و تاثیر مثبت در بازارهای خارج از کشور بود. در سه ماه چهارم (از ژانویه تا مارس ۲۰۱۸) میزان سرمایه‌گذاری برای نرم افزار کنسول پلی‌ استیشن 4 برابر با سال گذشته خواهد بود، اما با توجه به افزایش فروش و همچنین کاهش هزینه تولید برای دستگاه‌های پلی‌استیشن 4، باعث افزایش سود در مقایسه با سال گذشته شده است. از سوی دیگر، ۳ ماهه چهارم سال گذشته شاهد منتشر شدن بازی‌های بسیار بزرگی بود که در سال جاری خبری از آن ها نیست و به همین دلیل انتظار می‌رود این سود، سالانه کاهش یابد.

 یوشیدا در طی اظهارات خود تصریح کرده است که سرویس PlayStation Plus تا تاریخ ۳۱ دسامبر حدود ۳۱٫۵ میلیون عضو داشته است و اشاره کرده است فروش پلی استیشن نتورک بین ماه اکتبر و دسامبر سال ۲۰۱۷ با افزایش ۴۱ درصد سال به سال رو به رو بوده و برای اولین بار در تاریخ تجارت این کمپانی، بیش از ۳۰۰ میلیارد یِن(۲٫۷۳ میلیارد دلار) بوده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده