نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

۷۶.۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 4 تا پایان ۲۰۱۷ عرضه شده است

بر اساس گزارش مالی منتشر‌شده توسط سونی، تا پایان سال ۲۰۱۷ میزان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 به ۷۶.۵ میلیون دستگاه رسیده است.

کمپانی سونی امروز گزارش سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۷ خود را منتشر کرد که در آن، اطلاعاتی هم از عملکرد بخش بازی این شرکت ارائه شده است. این گزارش شامل بازه بین ۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۹ مهر تا ۱۰ دی ۹۶) می‌شود. طبق اعلام Sony در این مدت ۹ میلیون دستگاه PS4 عرضه شده است و با توجه به اینکه تا قبل از این بازه میزان عرضه این کنسول ۶۷.۵ میلیون دستگاه بوده، می‌توان گفت که تا پایان سال ۲۰۱۷ در مجموع ۷۶.۵ میلیون دستگاه از این کنسول توسط سونی عرضه شده است. البته در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، میزان عرضه کنسول پلی استیشن 4 کاهش داشته است. چرا که سال پیش در سه ماهه مشابه ۹.۷ میلیون دستگاه PS4 عرضه شده بود که این رقم امسال به ۹ میلیون کاهش داشته است.

با اینکه میزان عرضه با میزان فروش دقیق کمی متفاوت است، اما این اختلاف خیلی هم زیاد نیست. به همین دلیل هم می‌توان گفت که پلی‌استیشن 4 این شانس را دارد که در آینده نزدیک، از فروش کلی کنسول پلی‌استیشن 3 که ۸۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان بوده، پیشی بگیرد.

درآمد بخش بازی‌های ویدیویی سونی به دلیل فروش عالی بازی‌های پلی‌استیشن 4، نسبت به بازه مشابه سال گذشته رشد داشته است. همچنین درآمد کلی کمپانی سونی (شامل تمامی بخش‌ها)، برابر با ۲۳.۶۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته، ۱۱.۵ درصد رشد داشته است. سود این کمپانی هم ۲ میلیون دلار اعلام شده است که بازهم نسبت به سال گذشته رشد داشته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده