نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Dragon Ball FighterZ از دید سایت‌های معتبر دنیا

Dragon Ball FighterZ جدید‌ترین بازی مبارزه‌ای استودیو آرک سیستم ورکس است که در این مطلب نگاهی به نمره‌های خیلی خوب آن خواهیم داشت.

استودیو آرک سیستم ورکس با ساخت بازی‌هایی چون Guilty Gear نامی شناخته‌شده در زمینه بازی‌های مبارزه‌ای شرقی است و ساخته‌های این استودیو با گیم‌پلی منحصر‌به‌فرد و غنی خودشان، همواره آثاری محبوب برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای شرقی بوده‌اند و البته پا را فراتر از این هم گذاشته و خیلی از طرفداران غربی این سبک از بازی‌ها را هم راضی نگه داشته‌اند. جدید‌ترین ساخته این استودیو که با محوریت انیمه و مانگا‌های مشهور درگون بال ساخته شده، Dragon Ball FighterZ است که دیروز (۶ بهمن) برای کامپیوتر، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد و با توجه به نمره‌هایی هم که بازی کسب کرده، می‌توان گفت که آرک سیستم ورکس مجددا در خلق یک بازی مبارزه‌ای عالی موفق ظاهر شده است.

Dragon Ball FighterZ که توسط باندای نامکو هم منتشر شده، یک بازی مبارزه‌ای دو و نیم بعدی است که گیم‌پلی خاص و جالبی دارد. در این بازی گیمر امکان انتخاب سه شخصیت را برای تیم خودش دارد که در این بین یکی از شخصیت‌ها نقش کاراکتر اصلی را ایفا می‌کند و البته هر زمان که گیمر بخواهد، می‌تواند وی را با یکی دیگر از شخصیت‌ها تعویض کند. به‌علاوه می‌توانید از یک کاراکتر تیم‌تان هم برای انجام برخی حرکات خاص و ویژه و کمبو‌های مخصوص کمک بگیرید و در واقع حرکاتی ترکیبی را روی حریف پیاده کنید. این بازی همچنین با موتور آنریل 4 ساخته شده و از حالت‌های مبارزه تک‌نفره و چندنفره رقابتی هم پشتیبانی می‌کند.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Dragon Ball FighterZ از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Dragon Ball FighterZ

  • سازنده: آرک سیستم ورکس
  • ناشر: باندای نامکو
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: مبارزه‌ای

Dragon Ball FighterZ

گیم‌اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

Dragon Ball FighterZ به شکلی عالی پیچیدگی و سادگی را در کنار هم ارائه می‌کند و به همین دلیل هم بازیکنان تازه‌کار می‌توانند ساعت‌ها بازی را برای یاد گرفتن مکانیسم‌هایش تجربه کنند و بازیکنان حرفه‌ای هم می‌توانند از یک تجربه مبارزه‌ای ناب لذت ببرند. به‌شخصه پس از سپری کردن ساعت‌های طولانی در حالت‌های تمرینی، تک‌نفره و چندنفره بازی، هنوز هم هیجان زیادی برای بازی کردن Dragon Ball FighterZ دارم و از بازی کردن این اثر لذت زیادی می‌برم.

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰ (نمره این سایت نهایی نیست و شاید تغییر کند)

با اینکه Dragon Ball FighterZ آنقدر المان جذاب و پیچیدگی خاص دارد که بتواند طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای را راضی کند، اما این اثر در اصل برای جلب رضایت طرفداران سری Dragon Ball خلق شده و البته تجربه‌ای است که حتی اگر با این سری آشنا نباشید هم از بازی کردن آن لذت خواهید برد. بازی‌های پیشین مرتبط با این سری صرفا با ارائه تعداد زیادی شخصیت، قصد تبدیل شدن به اثری ممتاز را داشتند که گاهی هم در این راه شکست خورده‌اند، اما Dragon Ball FighterZ به جای پرداختن به این مساله، سعی کرده تا آن ویژگی‌های خاص و متمایز انیمه‌های درگون بال را به مدیوم بازی منتقل کند و همین هم عامل اصلی موفقیت بازی است. در مجموع Dragon Ball FighterZ بازی‌ای است که می‌تواند به‌راحتی هم‌رده بهترین بازی‌های سبک خودش قرار بگیرد.

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Dragon Ball FighterZ گیم‌پلی واقعا عالی‌ای دارد و به‌خوبی حس و حال انیمه‌های درگون بال را القا می‌کند. در مجموع Dragon Ball FighterZ نه‌تنها برای طرفداران این مجموعه ژاپنی که برای همه علاقه‌مندان به بازی‌های مبارزه‌ای اثری است که حتما باید آن را تجربه کنند.

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

Dragon Ball FighterZ به دلیل مکانیسم‌های گیم‌پلی ساده‌ای که دارد، یک اثر عالی برای افرادی است که دوست دارند وارد جهان بازی‌های مبارزه‌ای شوند. فرقی هم نمی‌کند که طرفدار سری درگون بال باشید یا خیر؛ Dragon Ball FighterZ در هر حالت تجربه‌ای عالی به شمار می‌رود. به‌علاوه در کنار این سادگی تجربه بازی، Dragon Ball FighterZ آنقدر هم عمق و پیچیدگی برای افراد حرفه‌ای دارد که بتواند برای این گروه از کاربران هم تجربه‌ای سرگرم‌کننده باشد.

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

Dragon Ball FighterZ به‌خوبی به منبع الهامش (انیمه و مانگای درگون بال) وفادار است و از طرف دیگر جزو بازی‌های مبارزه‌ای دو بعدی خیلی خوب دسته‌بندی می‌شود. البته اینکه این بازی تا چه زمانی بتواند سرگرم‌کننده باشد، سوالی است که پاسخ آن به میزان علاقه شما به سری درگون بال بستگی دارد.

نمره های بازی Dragon Ball FighterZ

نمره های بازی Dragon Ball FighterZ


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده