// دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

VRidge، راهی برای تجربه بازی های واقعیت مجازی پی سی روی Google Cardboard

از این پس از طریق برنامه شبیه ساز VRidge می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی کامپیوتر را روی هدست گوگل کاردبورد تجربه کنید.

تا چند سال اخیر، واقعیت مجازی آن‌چنان سر زبان‌های توسعه‌دهنده‌ها نبود؛ تا اینکه هدست‌های واقعیت مجازی جدید وارد بازار شدند و حال، شاهد این هستیم که محتویات واقعیت مجازی بیش از پیش افزایش یافته است و در این میان، برخی از توسعه‌دهنده‌ها به‌دنبال روش‌هایی هستند تا محتویات انحصاری هر هدست واقعیت مجازی را روی هدستی دیگر اجرا کنند.

حال با توجه به اخبار بازی منتشر شده، استودیو RiftCat برنامه‌ای به نام VRidge را توسعه داده که از طریق آن می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی کامپیوتر، نظیر بازی‌های آکیولس ریفت یا هدست HTC Vive را روی هدست واقعیت مجازی Google Cardboard اجرا کنید. به عبارتی از طریق امولاتور VRidge می‌توانید هر بازی واقعیت مجازی PC را روی گوشی موبایل اندروید خود اجرا کنید.

نحوه اجرا کردن هم بدین ترتیب است که از طریق کلاینت RiftCat، باید بازی را روی پی سی پردازش و اجرا کنید؛ این درحالی است که اپلیکیشن VRidge روی موبایل، بازی را به نمایش درمی‌آورد و تشخیص حرکات سر کاربر هم از طریق سنسورهای حرکتی دستگاه موبایل که در هدست Google Cardboard قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

اخیرا نیز آپدیتی برای برنامه VRidge در دسترس قرار گرفته که ویژگی‌های بیشتری به این برنامه خواهد افزود و در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه (۳۰ ژانویه) در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین VRidge فعلا در حالت بتا قرار دارد و کاربران می‌توانند نسخه آزمایشی یا کامل آن را (نسخه کامل ۱۴ یورو یا ۱۷.۱۴ دلار قیمت دارد) تهیه کنند. در ادامه می‌توانید سخت‌افزار موردنیاز برای این امولاتور را مشاهده کنید.

سیستم پیشنهادی VRidge


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده