مت بوتی معاون رییس بخش بازی سازی مایکروسافت شد
مت بوتی (Matt Booty) که سابقا از ارکان استودیوی میدوی گیمز در ساخت سریهایی مانند مورتال کمبت بود و همچنین در موجانگ بهعنوان مدیر پروژه بازی تحسینشده ماینکرفت فعالیت میکرد، بهعنوان معاول رییس بخش بازی سازی مایکروسافت یا Microsoft Studios انتخاب شد. این انتخاب از سوی فیل اسپنسر صورت گرفته که خود چندی پیش توسط ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بهعنوان مدیر ارشد اجرایی با وظیفه نظارت و تصمیمگیری درباره بخش بازی و سختافزار پی سی و ایکس باکس نائل شد. بوتی، بهعبارت دیگر در سمت قبلی اسپنسر فعالیت میکند و در حال حاضر نقش بسیار مهمی را در بخش گیمینگ مایکروسافت بر عهده دارد. فیل اسپنسر در مصاحبه خود با گیمزبیت (GamesBeat) درباره سمت جدید مت بوتی اذعان کرد:
میخواستم مطمئن شوم که ما تشکیلات مناسب را برای ارائه محتوای مدنظرمان در اختیار داریم. با این هدف، من تصمیم گرفتم که یک رهبر از تشکیلات مایکروسافت انتخاب کنم. همهچیز در رسیدن به استراتژیهای همه جانبهمان و رسیدن به نقطهای که مدنظر ساتیا نادلا بوده، عالی بوده است. البته برای من نمایان است که ما بهدنبال سرمایهگذاری بیشتر در محتوا هم هستیم [که در حال انجام دادن هستیم] و یک تشکیلات رهبری متحد برای نائل شدن به اهداف بلند مدتمان، ضروری است. برای همین من از مت بوتی درخواست کردم که رهبری استودیوهای مایکروسافت را برعهده بگیرد. او کار فوقالعادهای در پرورش ماینکرفت [قبل و بعد از خرید استودیو موجانگ] انجام داده است و ما او را بهترین فرد برای این کار میدانیم.
سمت قبلی بوتی، همانطور که ذکر کردیم، مدیر پروژه ماینکرفت در موجانگ بود. استودیوی سوئدی در سال ۲۰۱۵، توسط مایکروسافت با مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار خریده شد. سمت سابق بوتی، حال بهدست هلن چیانگ است و یوناس مارتنشون، رییس استودیو باقی میماند. مت بوتی حالا با مقامی که در اختیارش است، وظیفه نظارت بر ساخت و انتشار بازیهای رایانه شخصی، ایکسباکس و پلتفرمهای موبایل را بهعهده دارد. حوزه کاری بوتی مربوط به استودیوهای ۳۴۳ اینداستریز، کوالیشن، موجانگ، رِیر، ترن ۱۰ استودیو و مایکروسافت گلوبال پابلیشینگ است. این بدان معناست که بانی راس (۳۴۳ اینداستریز)، شننون لوفتیس (مایکروسافت گلوبال پابلیشینگ)، الن هارتمن (ترن ۱۰)، رود فرگوسن (کوالیشن) و کریگ دانکن (رِیر) حالا به بوتی گزارش و زیر نظر وی کارشان را ادامه میدهند. البته انتخاب بوتی، از بین تمامی افراد ذکر شده، با توافق همه آنها صورت گرفته و آنها مدیر سابق پروژه ماینکرفت را بهترین فرد میدانستند. مت بوتی درباره انتخاب شدنش بهسمت مدیر استودیوهای بازیسازی مایکروسافت میگوید:
[انتخاب شدن من] یک افتخار بزرگ و عالی بهشمار میآید. من در درجه نخست، به این انتخاب شدن بهعنوان فرصتی برای فراهم کردن یک لایه از رهبری برای رییس استودیوها نگاه میکنم، جایی که آنها بتوانند حتی تمرکز بیشتری روی ساختن بازیهای عالی داشته باشند. من با بانی، شننون، الن و کریگ همکار بودهام و به هلن بسیار نزدیکم. گروهی که من بیشترین احترام برای آنها قائل هستم؛ گروهی با رهبرانی در کلاس جهانی و استودیوهایی در کلاس جهانی. برای من افتخار است که بتوانم به فراهم کردن یک لایه از وحدت و مشارکت کمک کنم، همانطور که برای رسیدن به ابتکاراتی که فیل دربارهاش حرف زد، جلو میرویم. مهمترین موضوع برای ما، پشتیبانی کردن از این ایده است که ما با بازیهای بزرگی که میسازیم، زندگی میکنیم. محتوا برای تیم ما، یک استراتژی بسیار مهم برای حرکت کردن بهسمت جلو بهشمار میرود.
بوتی در سال ۲۰۱۰ به مجموعه مایکروسافت پیوست و تاثیری غیرقابل انکار در انتشار بازیهای first-party روی ویندوز فون داشت. او بعد، مدیریت تولید بازیهای داخلی و انتشار دیجیتالی بازیهای آرکید ایکس باکس را برعهده گرفت. فیل اسپنسر درباره نقش ساتیا نادلا در گیمینگ میگوید:
چندوقت پیش، ساتیا درباره نقشی که او میخواهد گیمینگ در مایکروسافت همبهصورت سازمانبندی شده و مهم داشته باشد، صحبت کرد. به تبع آن، من به یکی از اعضای ارشد تیم رهبری در مایکروسافت [که عالی بوده است] تبدیل شدم. من چیزهایی زیادی یاد گرفتهام و صحبتهایی که درباره نقش و سطح گیمینگ در مایکروسافت داشتهایم، الهامبخش بوده. ساتیا از ما درخواست میکرد که بهصورت دوپهلو به نقش گیم در جهان نگاه کنیم، نقشی که ما میتوانیم با محتوای و سرویسی که ساختهایم، ایفا کنیم. او از ما میخواست که مطمئن شویم تمام توانمان را برای انجام این کار میگذاریم.
بوتی ادامه داد:
به طور کلی، چیزهای مهیج زیادی اینجا در گیمینگ و ایکس باکس در جریان است. کار کردن با استودیوهای گیم، همیشه برای من حس بودن در خانه را داشته است. من در صنعت گیمینگ، بهمدت مدیدی فعالیت کردهام، کار کردن در استودیوهای داخلی، فعالیت در میدوی گیمز و حالا ایکسباکس. این حس، حس نزدیک شدن بهخانه را دارد؛ یک فرصت فوقالعاده برای نزدیک شدن به روند ساخت بازیها و شکل دادن به آیندهای که ما با محتوای تیمهایمان میسازیم.
مت بوتی، در بخش پایانی مصاحبه خود گفت:
بار اولی که فیل را در مصاحبهکاری دیدم، او از من پرسید که تو کاری هستی، یا خلاق یا تکنیکی؟ و جواب من به او این بود که ترکیبی از همه اینها. اولین تجربه من بهعنوان یک بازیساز، نوشتن کلی کد و کدهای سطح پایین بود. کاری است که هنوز هم انجام میدهم و بهعنوان رییس میدوی گیمز، من تحت فشار کاری زیادی قرار گرفتم و تحتعنوان یک فرد خلاق، من همیشه سعی داشتم که در کار تیمها و مراحل طراحی و ساخت یک بازی دخالت نکنم، اما در عین حال، فکر میکنم با پشتیبانی کردن از آنها و خلق کردن یک لایه مدیریتی و عملیاتی، میتوان به نتایج خوبی رسید تا آنها روی بازیسازی متمرکز شوند.