نویسنده: مهرداد داودی
// جمعه, ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵

کارگردان The Last of Us درباره خروج از ناتی داگ صحبت کرد

بروس استرلی، کارگردان بازی‌هایی چون The Last of Us، طی مصاحبه‌ای در رابطه با ترک کردن استودیو ناتی داگ صحبت کرد.

بروس استرلی مهمان جدیدترین قسمت برنامه Final Game بود. او که کارگردان بازی‌های مهمی مانند The Last of Us و Uncharted 4 بوده است، در این برنامه میهمان لیام ادوارد، مسئول کنترل محتوای تولیدی راک استار بود. او در بخشی از این مصاحبه در رابطه با احساساتش در آخرین روز کاری‌اش در استودیو ناتی داگ چنین گفت:

من همیشه دنبال کسی بودم که به من بگوید: «پسر تو خیلی خوبی؛ تو باارزشی». وقتی در روز آخرم در استودیو ناتی داگ همه‌ی اعضای تیم جمع شده بودند، خیلی زیبا بود که آن‌ها کار‌های‌شان را برای برگزاری یک خداحافظی با من رها کرده بودند. اینکه باید آنجا را ترک می‌کردی تا بفهمی که به تو اهمیت می‌دهند واقعا سخت بود.

او در ادامه گفت:

این همان احساس امنیتی بود که همیشه می‌خواستم و ممکن است گفتنش نادرست به نظر برسد، اما در عین حال آن لحظات به نوعی احساس‌برانگیزترین، زیباترین و معتبرترین لحظات زندگی حرفه‌ای من بودند؛ اینکه متوجه شدم که واقعا روی مردم تاثیر گذاشته‌ام برای شخص خودم مهم‌ترین پاداش در طول دوران کاری‌ام محسوب می‌شد.

او در ادامه در رابطه با برخی از دستاوردهایش در دوران کاری‌اش و تاثیر آن‌ها روی شخصیت‌اش سخن گفت:

گفتن اینکه ترک کردن استودیو ناتی داگ یکی از بهترین اتفاقات زندگی کاری‌ام بود عجیب خواهد بود. بازی The Last of Us نقطه‌ی اوج تمام فلسفه‌پردازی‌های من بود. بردن جوایز با Uncharted 2 و وقف کردن خودم برای چیزی، موارد فوق‌العاده‌ای بودند. من یک دیدگاه داشتم و واقعا پروژه‌ها را به سمتی پیش می‌بردم که بتوانم چیزی بسازم که خودم تا حالا در این صنعت تجربه‌اش نکردم و این کار به قدری خوب ظاهر شد که خودم هم نمی‌توانستم تصورش را بکنم.

در یکی دیگر از بخش‌های مصاحبه که در رابطه با رفتار کاری بود، استرلی چنین گفت:

دو نوع اهمیت دادن وجود دارد: یکی این که شما می‌گویید لعنت بهش و تسلیم می‌شوید، دیگری اینکه می‌گویید لعنت بهش و دیگر چیزی برای‌تان اهمیت ندارد؛ برا‌یتان مهم نیست که دیگران چه فکری می‌کنند، مهم نیست که شما موفق می‌شوید یا نه. شما در طول این مسیر چیزهایی هم فرا خواهید گرفت. به نظر من این اتفاق یک مبارزه بین درون و بیرون است؛ به این صورت که من می‌خواهم با خودم روراست باشم، از طرفی اما می‌خواهم کاری کنم که بقیه هم آن را درک کنند.

بروس استرلی به مدت ۱۸ سال در ناتی داگ کار کرده است. او در ابتدا کارش را به‌عنوان هنرمند در بازی‌هایی چون Crash Team Racing و Jak and Dexter آغاز کرد. پس از آن او کارش را به‌عنوان یکی از کارگردان‌های هنری بازی Uncharted: Drake’s Fortune و کارگردان بازی Uncharted 2: Among Thieves و The Last of Us‌ ادامه داد. آخرین همکاری او با ناتی‌داگ به کارگردانی بازی Uncharted 4 باز می‌گردد. استرلی پس از یک مرخصی یک ساله، در سپتامبر ۲۰۱۷ از استودیو ناتی داگ جدا شد.

از دیگر اعضای جدا شده از ناتی داگ می‌توان به امی هنیگ، یکی از کارگردان‌های سری Uncharted اشاره کرد. او چندی پیش در مصاحبه‌ای گفت: «منتشر نکردن هیچ بازی‌ای از سال ۲۰۱۱، دارد مرا می‌کشد». هنینگ در سال ۲۰۱۴ از ناتی داک جدا شد و به استودیوی ویسرال گیمز پیوست؛ البته استودیو Visceral Games نیز در اکتبر سال ۲۰۱۷ تعطیل شد.


منبع Onlysp
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده