نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی باورنکردنی GTA V

بازی GTA V این هفته با کنار زدن تمام رقبایش و در حالی که تقریبا ۵ سال از انتشار نسخه اولیه آن می‌گذرد، توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد. با زومجی همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی، در حالی که هفته گذشته فیفا 18 توانسته بود به چند هفته صدرنشینی متوالی Call of Duty: WWII پایان دهد و در رتبه اول جدول فروش قرار بگیرد، این هفته بازی GTA V که از آن همواره به‌عنوان یکی از شگفتی‌های جدول فروش انگلستان نام می‌بریم، توانسته با پشت سر گذاشتن تمام بازی‌ها به صدر جدول برسد! آخرین باری که ساخته راک‌استار در این رتبه قرار گرفته بود به ماه جولای سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد و از آن جالب‌تر اینکه این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شده، ولی هنوز هم اثری محبوب و پرفروش است. در واقع این بازی از زمان انتشار تا به امروز، موفق شده ۱۴ هفته در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد.

اما از GTA V که بگذریم، در رتبه دوم بازی Call of Duty: WWII قرار گرفته و جایگاه هفته گذشته‌اش را حفظ کرده است. در رتبه سوم جدول، فیفا 18 حضور دارد که با دو پله سقوط به این رتبه رسیده است. رتبه چهارم جدول فروش هم به نسبت هفته گذشته بدون تغییر مانده و Assassin's Creed: Origins، جدید‌ترین نسخه اسسینز کرید ساخته یوبی‌سافت، در این جایگاه حضور دارد. بازی Mario Kart 8 Deluxe هم که هفته گذشته در رتبه ۱۲ جدول قرار داشت، این هفته صعود خوبی داشته و با ۷ پله صعود، ضمن ورود مجدد به جمع ۱۰ بازی، در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

PlayerUnknown's Battlegrounds دقیقا مانند هفته گذشته روندی صعودی داشته و این بار با یک پله پیشرفت، در رتبه ۶ جدول دیده می‌شود و رتبه هفتم هم در اختیار بازی Star Wars Battlefront II است که این هفته، دو پله سقوط را تجربه کرده است. در هفته‌ای که شاهد انتشار بازی جدید بزرگی که بتواند تغییر خاصی در جدول بدهد نبودیم، سه رتبه آخر جدول فروش هفتگی انگلستان در اختیار سه بازی‌ای است که هفته گذشته هم در این سه رتبه بودند اما این هفته، کمی رتبه‌هایشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند و The Legend of Zelda: Breath of the Wild در رتبه هشتم، Forza Motorsport 7 در رتبه نهم و Super Mario Odyssey هم در رتبه دهم جدول قرار گرفته است.

در ادامه با جدول فروش انگلستان منتهی به ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) همراه باشید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۳GTA Vبازگشت به صدر جدول با وجود گذشت پنج سال از زمان انتشار
۲۲Call of Duty: WWIIحفظ رتبه هفته گذشته
۳۱FIFA 18دو پله سقوط و از دست دادن صدرنشینی
۴۴Assassin's Creed Originsچهارمین حضور متوالی در جایگاه چهارم
۵۱۲Mario Kart 8 Deluxeصعود ۷ پله‌ای و بازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۶۷PlayerUnknown's Battlegrounds-
۷۵Star Wars Battlefront II-
۸۹The Legend of Zelda: Breath of the Wild-
۹۱۰Forza Motorsport 7-
۱۰۸Super Mario Odyssey-


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده