نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵

برگزار کنندگان E3 صبحت های ترامپ در رابطه با مهاجرین را محکوم کردند

انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری (ESA) که وظیفه برگزار کردن رویداد E3 را بر عهده دارد، سخنان اخیر ترامپ در رابطه با مهاجرین را محکوم کرد.

چندی پیش بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، الفاظ رکیکی را در قبال مهاجرین کشورها هاییتی و ال سالوادور به کار برد. حال Entertainment Software Association (انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری) که برگزار کنندگان رویداد E3 هستند، سخنان رئیس جمهور امریکا را محکوم کردند.

چندی پیش بود که روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که ترامپ، صفت رکیکی را به کشورهای هایتی، ال سالوادور و برخی کشورهای آفریقایی نسبت داده است. ESA نیز بیکار ننشست و انجمنی که صاحب امتیاز رویداد E3 و برگزار کننده آن است،‌ توییتی را با مضمون زیر در حساب رسمی توییتر خود منتشر کرد:

تنوع نژادها و مهاجرین مختلف است که باعث پیشرفت کشور ما شده است. صحبت‌های رئیس جمهور، تمام ارزش‌های اساسی ما را زیر سوال برده است. در جامعه امروز ما، جایی برای این تفکرات عقب افتاده وجود ندارد و ما با قدرت تمام،‌ صحبت‌های ترامپ را محکوم می‌کنیم.

با اینکه در سال‌های گذشته، به انتشار بیانیه‌های مختلف ESA در رابطه با اتفاقات صنعت بازی عادت کرده بودیم، این بیانیه آنها کمی عجیب است زیرا هیچ ارتباطی به بازی‌های ویدیویی ندارد. البته این اولین باری نیست که ESA در رابطه با اعمال ترامپ توییت کرده است. سال گذشته و پس از اعلام ممنوعیت سفر برخی کشورها به ایالات متحده، ESA در توییتی نوشت که صنعت بازی‌های ویدیویی، تنها زمانی پرورش پیدا می‌کند که داستان‌سرایان و آدم‌های خلاق از سرتاسر دنیا در آن مشغول به فعالیت باشند.

البته ترامپ پس از انتشار این گزارش در واشنگتن پست، تمام این شایعات را بی اساس خواند اما از طرف دیگر،‌ کشورهای آفریقایی تقاضای عذرخواهی را از سوی ترامپ دارند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده