افتتاحیه لیگ بازی Overwatch شروع خوبی برای بلیزارد بوده است
بدون شک بازی Overwatch کمپانی بلیزارد یکی از محبوبترین بازیهای ویدیویی حال حاضر جهان است؛ با این حال وقتی که صحبت لیگ ورزشهای الکترونیکی (eSports) برای این بازی آنلاین در میان باشد، آیا محبوبیت این بازی به اندازهای خواهد بود که توانایی رقابت با لیگهای حرفهای ورزشهای سنتی را داشته باشد؟ بدون شک هنوز زمان زیادی مانده تا پتانسیل واقعی بازی Overwatch بهعنوان یک ورزش قابل تماشا به طور کامل از سوی مردم درک شود، اما از همین روز اول یک چیز مشخص است و آن هم این است که شروع لیگ بازی Overwatch استقبال خوبی به دنبال داشته است.
بن گلدهابر، مدیر تبلیغات محتوایی توییچ دیروز با انتشار پیامی در توییتر تایید کرد که لیگ Overwatch در اولین روز افتتاحیه خود موفق به جذب ۴۱۵ هزار تماشاگر شده است.
در جریان پخش افتتاحیه این لیگ، تعداد تماشاگران به طور متوسط نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بوده است. حتی گفته شده همین رقم هم به معنای حداقل ۱۰۰ هزار بازدید بیشتر نسبت به رویدادهای ورزشی قبلی بازی Overwatch بوده است، اما ۴۱۵ هزار بازدید در مقایسه با متوسط بازدیدکنندگان افتتاحیه لیگ، بسیار بیشتر است.
علاوه بر این، آمار ۴۱۵ هزار نفری ارائهشده، افرادی که لیگ را از طریق استریم MLG تماشا کردهاند یا افرادی که از طریق سرویسهای استریم چین به تماشای آن پرداختهاند را شامل نمیشود.
گلدهابر در ادامه پیام خود گفته است که آمار به دست آمده بسیار بیشتر از آمار پیشبینیشده بوده است و خودش مشتاق است ببیند که آیا لیگ بازی Overwatch میتواند در آینده هم چنین تعداد بازدیدی را داشته باشد.
علاوه بر این، در حالی که یکی از وظایف گلدهابر نیازمند پیشبینی آمار تماشاگران استریمهای توییچ است و خودش ادعا میکند ۹۰ درصد مواقع با موفقیت از عهده این کار برمیآید، وی اعتراف کرده در مورد پیشبینی تماشگران افتتاحیه لیگ Overwatch کاملا اشتباه کرده است. هنگامی که یکی از کاربران از او پرسید که آیا پیشبینی گلدهابر از آمار کنونی پایینتر بوده است، وی پاسخ داده که ۹۰۰۰ درصد اشتباه کرده است! البته که پاسخ او اغراقآمیز بوده، اما مشخص است که عملکرد لیگ Overwatch بسیار بهتر از خوشبینانهترین پیشبینیهای کارشناسان بوده است.
اما نکته مهم این است که با توجه به اینکه افتتاحیه لیگ موفق شده انتظارات را بهخوبی برآورده کند، که طبیعتا نظر مثبت صاحبان امتیاز اورواچ (و سرمایهدارانش) و ناشر این بازی یعنی کمپانی اکتیویژن بلیزارد را به دنبال خواهد داشت، بدون شک هر دو گروه انتظار موفقیت پایدار لیگ را دارند.
با در نظر گرفتن شایعات پیرامون هزینه ۲۰ میلیون دلاری برای دریافت حقوق اورواچ، گلدهابر گفته است که برای همه افراد حاضر در خارج از گروههای مالک، دانستن این موضوع که سرمایه آنها چه زمانی به سود خواهد رسید سخت بوده است. با این حال، توییچ برای خریدن حق پخش انحصاری لیگ Overwatch بیش از ۹۰ میلیون دلار هزینه کرده است؛ در نتیجه کارفرمای گلدهابر هم امید زیادی به موفقیت لیگ دارد و در غیر این صورت مسلما ضرر قابل توجهی خواهد کرد. گلدهابر با نظر یکی از طرفداران مبنی بر اینکه اگر لیگ Overwatch بتواند در اولین سال حضورش در بین یکی از چهار لیگ برتر ورزشهای الکترونیکی قرار بگیرد موفق میشود، موافق است.
این یعنی طبق گزارش منتشر شده توسط بیزنس اینسایدر، این لیگ بایستی در رقابت با بازی League of Legends، بازی Dota 2، بازی Call of Duty و بازی Starcraft به موفقیت برسد. البته بیزنس اینسایدر معتقد است خود بازی Overwatch (نه لیگ آن) در حال حاضر در میان چهار بازی مذکور قرار دارد.