// پنجشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

توییچ با پرداخت 90 میلیون دلار حق پخش Overwatch League را به دست آورد

توییچ با پرداخت رقمی چشمگیر قصد دارد مسابقات هشت ماهه Overwatch League را به‌صورت انحصاری پوشش دهد.

شبکه آنلاین توییچ این روزها به قدری بزرگ شده است که دیگر نیازی به معرفی آن نیست. تقریبا تمامی کنفرانس‌ها و مراسم‌های بزرگ مرتبط با دنیای بازی و سرگرمی به طور مستقیم از طریق توییچ برای گیمرهای سراسر دنیا پخش می‌شود و قطعا برای خیلی از طرفداران سفت و سخت بازی‌های ویدیویی، چیزی فراتر از یک رسانه ساده اینترنتی به شمار می‌رود. یکی از بخش‌های مهم Twitch که همواره موردتوجه بوده است، پخش زنده مسابقات eSports است که معمولا تماشاگران زیادی هم دارد و به تازگی مشخص شده است که توییچ برای پخش انحصاری مسابقات لیگ Overwatch به مدت دو سال، رقمی معادل ۹۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

این مقدار، بالاترین مبلغ پرداختی برای پخش مسابقات ورزش‌ های الکترونیکی به شمار می‌رود که توانست رقم پرداختی BamTech برای پخش انحصاری مسابقات بازی League of Legends را پشت سر بگذارد. وب‌سایت BamTech که از زیر مجموعه‌های کمپانی والت دیزنی به حساب می‌آید، در سال ۲۰۱۶ برای پخش مسابقات بازی محبوب استودیو Riot Games به مدت هفت سال، مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را پرداخت کرده بود.

توییچ و اکتیویژن بلیزارد در حال سرمایه‌گذاری مبالغ هنگفتی روی بازی اورواچ به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ ورزش‌های الکترونیکی هستند و البته این مبلغ هنگفت، اولین سرمایه‌گذاری عظیم روی این بازی و لیگ آن محسوب نمی‌شود. هر بازیکنی وارد این مسابقات شود، در ابتدا حداقل ۵۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد و بالاترین مبلغی که یک بازیکن می‌تواند در فصل اول مسابقات به آن دست پیدا کند، چیزی در حدود ۳.۵ میلیون دلار است. برای مثال تیمی که برنده فینال باشد، یک میلیون دلار به جیب خواهد زد.

Overwatch League

یکی دیگر از اقدامات بلیزارد برای تعامل هر چه بیشتر طرفداران با لیگ Overwatch، طراحی نرم‌افزاری برای گوشی‌های هوشمند است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تیم موردعلاقه خود را همانند همه تیم‌های ورزشی موجود در دنیا دنبال کنند و از شرایط آن باخبر باشند. با وجود اینکه بیشتر این تیم‌ها توسط کمپانی‌های بزرگی مثل Envy ،Optic و Cloud9 اداره می‌شوند، اما در این لیگ هر یک از تیم به عنوان نماینده یکی از شهرهای جهان پا به عرصه رقابت‌ها خواهد گذاشت.

مسابقات Overwatch League از بامداد امروز آغاز شده است و تا ماه ژوئن (خرداد و تیر ۹۷) ادامه خواهد داشت تا اینکه از دهم تیر ماه رقابت‌های حذفی آغاز می‌شود و فینال مسابقات نیز روز ششم مرداد برگزار خواهد شد. پس از پایان مسابقات، بازیکنان در ماه آگوست (مرداد و شهریور ۹۷) برای برگزاری رویدادی با نام All-star weekend دوباره باز خواهند گشت.

با وجود برنامه‌های فوق‌العاده‌ای که برای این لیگ بزرگ تدارک دیده شده است، در اختیار گرفتن حق پخش این مسابقات توسط توییچ، آن هم با چنین رقم هنگفتی می‌تواند ریسک بزرگی برای این شبکه پرطرفدار باشد. چرا که بازی Overwatch با وجود محبوبیت بالای خود، در زمینه ورزش‌های الکترونیکی هنوز پشت سر رقبای قدرتمندی قرار دارد و به گزارش سایت VentureBeat، بازی Overwatch از نظر درآمد حاصل از مسابقات eSports جایی در میان ۵ رتبه اول ندارد و همچنین در سایت توییچ نیز چهارمین بازی پربازدید محسوب می‌شود.

شما هم نظرات خود را درباره لیگ Overwatch و رقابت آن با سایر بازی‌های ورزش‌های الکترونیکی، با ما در میان بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده