نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

بازی Star Citizen در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۳۵ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است

طبق اطلاعاتی که سایت پالی‌گان جمع‌آوری کرده، بازی Star Citizen در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۳۵ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است.

Star Citizen یکی از بلندپروازانه‌ترین بازی‌های در دست ساخت است. استودیو کلاد امپریوم گیمز، سازنده بازی، روند توسعه آن را رسما از سال ۲۰۱۱ آغاز کرد و در سال ۲۰۱۲ هم در جریان یک کمپین کیک استارتر، توانست بودجه زیادی برای توسعه بازی از طرفداران به دست بیاورد. این بازی ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۴ منتشر شود و بعد‌ها تا سال ۲۰۱۶ هم تاخیر خورد و حال که در سال ۲۰۱۸ هستیم، هنوز خبری از انتشار بازی نیست و این اثر فقط در قالب نسخه‌های آزمایشی قابل تجربه است.

با این حال موردی که همواره در رابطه با Star Citizen جالب بوده، میزان حمایت گیمر‌ها از این بازی است که باعث شده‌اند این اثر بودجه بسیار زیادی به دست بیاورد و سازندگانش بتوانند بخش‌های مختلف آن را بزرگ‌تر و وسیع‌تر از ایده‌های اولیه‌شان بسازند. حال در اطلاعاتی جالب که توسط سایت پالی‌گان جمع‌آوری شده، بازی Star Citizen توانسته فقط در سال ۲۰۱۷ از طریق حمایت‌های کاربران، مبلغی معادل با ۳۴.۹۱ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند! با اینکه این مبلغ در مقایسه با بودجه ۳۶.۱۱ میلیون دلاری جمع‌آوری‌شده در سال گذشته رقم کم‌تری است، اما هنوز هم بسیار قابل توجه است.

این میزان بودجه وقتی بیش‌تر به چشم می‌آید که بدانیم بودجه کلی جمع‌آوری‌شده برای بیش از ۷۰۰ بازی در سایت کیک استارتر در سال ۲۰۱۷، برابر با ۱۷.۲۵ میلیون دلار بوده است و این بدین معنی است که استار سیتیزن به‌تنهایی توانسته چیزی در حدود دو برابر بودجه مجموع این ۷۰۰ بازی منابع مالی به دست بیاورد!

در مجموع بازی Star Citizen تا به امروز توانسته ۱۷۵.۹ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کند. البته این ارقام شامل پول‌هایی که به برخی کاربران پس داده شده‌اند نمی‌شوند، ولی حتی اگر این پول‌ها را هم از بودجه بازی کسر کنیم، باز هم این بازی انحصاری کامپیوتر در این زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است و باید منتظر ماند و دید که آیا پس از انتشار، ارزش این همه بودجه و حمایت را خواهد داشت یا خیر.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده