نویسنده: حسین سلیمی
// جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

نینتندو سوییچ به رکورد سریع‌ترین فروش کنسول در بازار امریکا دست پیدا کرد

 کمپانی نینتندو اعلام کرد که کنسول نینتندو سوییچ توانسته در ایالات متحده فروش موفقی نسبت به دیگر کنسول‌های این کمپانی داشته باشد.

حدود یک سال پیش کمپانی نینتندو پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، جدید‌ترین کنسول خود یعنی کنسول Nintendo Switch را عرضه کرد. طبق گغته Nintendo،  این کنسول توانست در طی ۱۰ ماه اول حضور در بازار ایالات متحده سریع ترین فروش را داشته باشد و به بهترین کنسول خانگی در تاریخ ایالات متحده تبدیل شود. در این ۱۰ ماه، یعنی از ماه مارس سال ۲۰۱۷ تا آغاز ماه جاری، نینتندو توانست ۴.۸ میلیون واحد از کنسول نینتندو سوییچ را در ایالات متحده به فروش برساند. این رقم، در ۱۰ ماه اول حضور در بازار ایالات متحده، بالاتر از فروش کنسول Wii بودi است. کنسول Wii در مدت زمان مشابهی یعنی ۱۰ ماه، توانسته ۴ میلیون واحد در ایالات متحده فروش داشته باشد، حال نینتندو سوییچ توانسته در این مدت رکورد کنسول Wii را جابجا کند. 

در همین راستا، نینتندو عملکرد برخی از بازی‌ها اختصاصی مربوط به این پلتفرم را به اشتراک گذاشت و اشاره کرد بازی‌های این کمپانی عملکرد موفق و مثبتی در ایالات متحده داشت‌اند. در ایالات متحده بعد از عرضه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تعداد ۵۵ درصد از دارندگان این کنسول بازی را تهیه کرده‌اند. به زبان ساده‌تر این بازی ۲.۶۴ میلیون نسخه در ایالات متحده به فروش رسانده است. با وجود اینکه بازی Super Mario Odyssey در اواخر ماه اکتبر عرضه شد، بیش از ۶۰ درصد از دارندگان کنسول نینتندو ( ۲.۸۸ میلیون نسخه ) از این بازی را در ایالات متحده خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، توجه داشته باشید عاملی که شاید باعث شده تا بازی Breath of the Wild در ایالات متحده فروش پایین‌تری نسبت به بازی Super Mario Odyssey داشته باشد، عرضه این بازی روی کنسول نینتندو Wii U محسوب می‌شود. همچنین بازی Mario Kart 8 Deluxe با بیش از ۵۰ درصد یا ۲.۴ میلیون نسخه و بازی Splatoon 2 با بیش از ۲۰ درصد یا ۹۶۰،۰۰۰ نسخه، عملکرد خوبی در بازار فروش ایالات متحده داشته‌اند.

رکورد جدید فروش، اولین رکوردی نیست که توسط سوییچ شکسته شده است. کمپانی نینتندو انتظار دارد از طریق این سیستم تا پایان ماه مارس کنسول Wii U را در سراسر جهان به فروش برساند. اخیرا، گزارش شده که نینتندو اقداماتی برای افزایش تولید کنسول نینتندو سوییچ، جهت رفع تقاضا انجام داده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده