// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۳

کمپانی نکسون بازی PUBG را علت اصلی شکست بازی LawBreakers می‌داند

ناشر بازی LawBreakers اعلام کرد که انتشار بازی PUBG باعث شده تا اکثر بازی‌های شوتر در زمینه فروش با مشکل روبه‌رو شوند.

در جدیدترین اخبار بازی، کمپانی نکسون، ناشر بازی LawBreakers با انتشار گزارش مالی خود از سال ۲۰۱۷ و اشاره به عدم موفقیت تجاری اثر جدید کلیف بلزینسکی، بازی PUBG را مسبب اصلی این شکست مالی دانست.

حفره مالی ۳۲.۶ میلیون دلاری در گزارش عملکرد تجاری Nexon در سال گذشته میلادی، به‌خوبی نشان می‌دهد که بازی LawBreakers نتوانسته است انتظارات ناشر خود را برآورده کند و در حالی که سهامداران نکسون به دنبال یک پاسخ منطقی از این کمپانی هستند، شیرو یومورا، مدیر بخش مالی این شرکت، بازی محبوب PUBG را به‌عنوان عامل شکست شوتر تمام آنلاین خود معرفی کرد. وی در این باره گفت:

نتایج عملکرد تجاری کمپانی در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ پایین‌تر از انتظارات بود که دلیل عمده آن نیز به عدم موفقیت بازی LawBreakers در زمینه فروش باز می‌گردد.

LawBreakers به‌عنوان یک شوتر اول شخص برای گیمرهای حرفه‌ای توسعه داده شد و انتظارات ما برای فروش آن در روزهای ابتدایی عرضه بسیار بیشتر از این‌ها بود. با این حال، بدشانسی باعث شد تا موعد انتشار LawBreakers نزدیک به زمان عرضه بازی بلاک‌باستری و شوتر PUBG باشد که علاوه بر بازی ما، عرصه را بر دیگر بازی‌های شوتر اول شخص نیز تنگ کرد.

با وجود این توضیحات، نمی‌توان دلایل یومورا را چندان منطقی دانست؛ چرا که بازی LawBreakers از همان ابتدا باب میل بازیکنان نبود و با توجه به سبکی که داشت بیشتر باید آثاری چون Overwatch و Paladins را رقیب آن دانست تا بازی شوتری در سبک بتل رویال که در آن زمان هنوز در حالت Early Access قرار داشت.

میزان دقیق فروش بازی LawBreakers از سوی کمپانی نکسون اعلام نشد، اما از تعداد بازیکنان آنلاین بسیار پایین آن در استیم می‌توان حدس زد که شکست بزرگی برای این ناشر بوده است. بیشترین تعداد بازیکنان آنلاین همزمان در این بازی به ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد و تیر ۹۶) برمی‌گردد که حدود ۷۵۰۰ نفر به‌صورت همزمان در بازی حضور داشتند. این در حالی است که در همان موقع بازی PUBG کاربرانی چند صد هزارتایی داشت و همین اواخر هم توانست از مرز ۳ میلیون کاربر بگذرد و رکورد جدیدی را در استیم به نام خود ثبت کند. درست است که PUBG قله موفقیت سال ۲۰۱۷ را در استیم درنوردید، اما آثار دیگری نیز در سبک شوتر بودند که توانستند کاربران زیادی به سوی خود جذب کنند و در حد و اندازه‌های خود موفق باشند.

شما نیز نظرات خود را در رابطه با مهم‌ترین عامل شکست تجاری بازی LawBreakers با ما در میان بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده