نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۲

مایکروسافت تولید آداپتور کینکت را متوقف کرد

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که دیگر آداپتور کینکت (Kinect Adapter) را تولید نخواهد کرد.

کمپانی مایکروسافت ماه اکتبر ۲۰۱۷ تصمیم گرفت تا روند تولید کینکت را رسما متوقف کند. با این حال این کمپانی کماکان آداپتور کینکت را تولید می‌کرد و به فروش می‌رساند، ولی امروز در جدید‌ترین اخبار، این شرکت اعلام کرد که تولید آداپتور کینکت را هم متوقف کرده است.

آداپتور کینکت به منظور وصل کردن کینکت به کنسول‌های ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس و همچنین کامپیوتر‌های ویندوز 10 استفاده می‌شد و پس از توقف تولید این آداپتور، از این پس دیگر امکان استفاده از کینکت در این دستگاه‌ها وجود نخواهد داشت. مایکروسافت پس از عرضه کنسول Xbox One S، این آداپتور را برای مدتی به خریداران این کنسول به صورت رایگان اهدا می‌کرد، اما پس از آن آداپتور با قیمت ۴۰ دلار به صورت مجزا قابل خرید بود که حال با توقف تولید آن، دیگر امکان خرید آداپتور وجود نخواهد داشت.

مایکروسافت ضمن اعلام این خبر، بیانیه‌ای هم در مورد این تصمیم منتشر کرده که به شرح زیر است:

پس از بررسی‌های مختلف، تصمیم گرفتیم تا از این پس بیش‌تر روی تولید محصولات جانبی مخصوص بازی جدید‌تر برای پی سی و ایکس‌باکس تمرکز کنیم؛ محصولاتی که افراد زیادی خواهان آن‌ها هستند. به همین دلیل هم تولید آداپتور کینکت را متوقف کرده‌ایم.

کینکت اولین بار در سال ۲۰۰۹ و در جریان نمایشگاه E3، تحت اسم رمز پروژه ناتال معرفی شد و در آن زمان، ایده‌ای انقلابی داشت که می‌توانست روش تعاملی جدیدی را معرفی کند. با این حال این محصول هرگز آنطور که باید مورد استقبال قرار نگرفت و حال با توقف تولید آداپتور کینکت، می‌توان گفت که این محصول رسما به پایان راه خود رسیده است.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده