نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

نینتندو عرضه کارتریج های ۶۴ گیگابایتی سوییچ را به تاخیر انداخت

کمپانی نینتندو عرضه کارتریج های ۶۴ گیگابایتی برای بازی های کنسول سوییچ را تا سال ۲۰۱۹ میلادی به تعویق انداخت.

کنسول نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۷ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما مانند هر دستگاه دیگری که تازه وارد بازار می‌شود، مشکلاتی را نیز تجربه کرد. یکی از این مشکلات مربوط به قیمت بالای برخی از بازی‌های فیزیکی این کنسول است. همان‌‌طور که می‌دانید بازی‌های سوییچ به جای دیسک روی کارتریج عرضه می‌شوند و کارتریج‌ها هزینه تولید بالاتری دارند. این کارتریج‌ها در اندازه‌های مختلف از ۱ تا ۳۲ گیگابایت موجود هستند و هرچه ظرفیت بالاتری داشته باشند قیمت‌شان نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل ناشران بازی برای کسب سود مطلوب‌شان سعی می‌کنند از کارتریج‌های با حجم کمتر استفاده کنند و در عوض دانلود بخشی از محتوای بازی را به مصرف‌کننده تحمیل کنند. برای مثال بازی L.A. Noire در فروشگاه eShop حجمی معادل ۲۷.۴ گیگابایت دارد و اگر شما بخواهید نسخه فیزیکی بازی را تهیه کنید به‌ناچار مجبورید ۱۳.۱ گیگابایت را دانلود کنید. نکته جالب این است که کنسول سوییچ کارتریج ۳۲ گیگابایتی هم دارد، اما کمپانی راک استار، ناشر L.A. Noire این بازی را روی کارتریج‌های ۱۶ گیگابایتی منتشر کرده است.

گذشته از این موضوع، حتی اگر ناشران بازی‌ها به فکر کسب سود مطلوب‌شان نباشند و بخواهند بازی‌های بزرگ و حجیم برای سوییچ بسازند، ظرفیت فعلی کارتریج‌های این کنسول (حداکثر ۳۲ گیگابایت) محدودیت‌های زیادی را برایشان ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنیم کنسول‌های رقیب سوییچ از دیسک‌های بلو-ری استفاده می‌کنند که ظرفیتی معادل ۵۰ گیگابایت دارند.

با این توضیح، گزارش اخیر وبسایت The Wall Street Journal می‌تواند برای ناشرین بازی‌ها و مخاطبان آنها ناامیدکننده باشد. در این گزارش اعلام شده که نینتندو عرضه کارتریج‌های ۶۴ گیگابایتی برای کنسول سوییچ را به تاخیر انداخته است. این کارتریج‌ها ابتدا قرار بود در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار شوند، اما حالا نینتندو اعلام کرده که برای برطرف کردن مشکلات فنی و کسب اطمینان از کیفیت بالای این کارتریج‌ها، عرضه آنها را به سال ۲۰۱۹ موکول کرده است.

این تصمیم نینتندو ممکن است باعث شود ناشران بازی‌های بزرگ (از نظر حجم) تاریخ انتشار بازی‌های خود را روی سوییچ به تاخیر بیندازند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که اکثر بازی‌های اصلی سوییچ که توسط خود نینتندو ساخته و منتشر می‌شوند به ظرفیت بیش از ۳۲ گیگابایت نیاز ندارند؛ برای مثال بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با آن عظمت و آن همه جزییات فقط ۱۳.۴ گیگابایت حجم داشت. اما بازی‌هایی که ناشرین دیگر (غیر از نینتندو) برای سوییچ عرضه می‌کنند معمولا با مشکل کمبود ظرفیت کارتریج مواجه می‌شوند. به هر حال امیدواریم این ناشران کمی بیشتر به فکر مخاطبان‌شان باشند و به خاطر انتخاب کارتریج‌های کم‌ظرفیت و ارزان‌تر، آنها را مجبور به دانلود محتوای بازی‌ها نکنند.


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده