نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

مایکروسافت تصادفا پشتیبانی ایکس باکس وان از ماوس و کیبورد را لو داد

شعبه‌ی لهستان مایکروسافت به اشتباه پستی را منتشر کرد که از قابلیت پشتیبانی ماوس و کیبورد برای ایکس باکس وان خبر می‌داد. آن‌ها به‌سرعت این پست حذف کردند، اما این کار مانع پیچیدن این خبر در میان کاربران نشد!

به نظر می‌رسد شعبه‌ی لهستان کمپانی مایکروسافت، پشتیبانی از ماوس و کیبورد را پیش از موعد برای کنسول ایکس باکس وان معرفی کرده است. پشتیبانی کنسول‌ها از کیبورد و ماوس همواره موضوع بحث‌برانگیزی بوده، اما مایکروسافت همیشه دید بازی نسبت به این ایده داشته است. اکنون به نظر می‌رسد صاحبان کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانند دیر یا زود از این قابلیت بهره‌مند شوند.

به گزارش Windows Latest، شعبه‌ی لهستان مایکروسافت این قابلیت را در پستی معرفی کرده، اما آن‌ها به‌سرعت این صفحه را از دسترس خرج کردند. البته پیش از حذف شدن این صفحه، کاربران تیزبین توانستند از آن تصویری را تهیه کنند و اطلاعات درونش را به اشتراک بگذارند. نوشته‌های درون این صفحه با کمک گرفتن از Google Translate به چنین مفهومی می‌رسند:

برخی از بازیکنان دوست دارند که دنیا‌های مجازی بازی‌ها را با کنترلری که در دست دارند فتح کنند. برخی از آنان نیز دقت و ظرافت یک ماوس را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که بسیاری حتی نمی‌توانند پرداختن به بازی‌ها را با چیز دیگری به جز کیبورد تصور کنند. هم‌اکنون صاحبان کنسول ایکس‌باکس وان (شامل مدل ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس) می‌توانند این انتخاب را داشته باشند و از میان ماوس و کیبورد یا کنترلر کنسول یکی را انتخاب کنند. آیا «پلتفرم برتر» بودن پی سی به خاطر آن است که از ماوس و کیبورد برخوردار است؟ خب حالا می‌توانیم ایکس باکس را به پلتفرم برتر اضافه کنیم.

وبسایت Gamerpros توانسته پیش از اینکه صفحه‌ی مذکور از دسترس خارج شود از آن تصویربرداری کند.

Microsoft Poland

با توجه به اینکه هر دوی این وبسایت‌ها به این مسئله اشاره کرده‌اند، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که موضوع جدی است و چنین قابلیتی قرار است به ایکس‌باکس اضافه شود. البته فعلا مشخص نیست که چه محدودیت‌هایی قرار است روی این ویژگی اعمال شوند. در حال حاضر احتمالا یکی از کارمندان اشتباها دکمه‌ای را زده که نباید می‌زده! اما انتظار می‌رود این قابلیت به‌زودی رسما معرفی شود.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده