// پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

آمار فروش کنسول پلی استیشن 4 پرو در ژاپن اعلام شد

موسسه آماری مدیا کریت اعلام کرده است که بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه کنسول پلی استیشن 4 پرو در کشور ژاپن به فروش رسیده است.

نسخه قوی‌تر کنسول پلی استیشن 4 یعنی کنسول Playstation 4 Pro در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی معرفی و با فاصله سه ماهه در بازار‌های جهانی عرضه شد. این کنسول که دارای قدرت پردازش ۴.۲ ترافلاپس است، بازار محتوا‌های 4K را هدف قرار داده و قادر است بازی‌های مختلف را با این رزولوشن اجرا کند. به نظر می‌رسد کنسول پلی استیشن 4 پرو مورد استقبال بازیکنان ژاپنی قرار گرفته است، زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، موسسه Media Create اعلام کرده است که میزان فروش این کنسول از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه عبور کرده است.

رقم دقیق تعداد کنسول PS4 Pro به فروش رسیده تا روز یک‌شنبه هفته جاری در کشور ژاپن، ۵۱۱۲۵۵ دستگاه اعلام شده است. این تعداد در مدت ۱۳ ماه که از عرضه این کنسول در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۲۰ آبان ۱۳۹۵) می‌گذرد، توسط بازیکنان خریداری شده‌اند. کنسول‌های خانواده پلی استیشن 4 در بین بازیکنان ژاپنی بسیار محبوب هستند و کنسول پلی استیشن 4 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. براساس آمار موسسه مدیا کریت، ۸.۸۵ درصد از کنسول‌های به فروش رسیده متعلق به نسخه ارتقا‌یافته کنسول PS4 هستند. قدرت بیشتر کنسول پلی استیشن 4 پرو و نسخه Rathalos این کنسول با محوریت بازی Monster Hunter World که تعداد ۳۳ هزار دستگاه از آن در طی یک هفته به فروش رسیده است، در دستیابی به فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه کنسول پلی استیشن 4 پرو تاثیر بسزایی داشته‌اند.

با احتساب این میزان فروش، کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو در مجموع فروشی معادل با ۵۷۷۵۵۱۵ دستگاه در کشور ژاپن داشته‌اند که این امر باعث شده تا پر‌فروش‌تر از دیگر عضو خانواده پلی استیشن یعنی کنسول PS Vita ظاهر شوند. تا‌کنون تعداد ۵۷۶۵۸۶۹ دستگاه از این کنسول دستی در کشور ژاپن به فروش رسیده است. براساس گزارش‌های موسسه مدیا کریت، کنسول پلی استیشن ویتا فروش پر افت و خیزی را تجربه کرده و در ماه‌های اخیر به طور متوسط در حدود چهار هزار دستگاه فروش داشته است.

پیش از این در خبر‌های جدا‌گانه‌ای اعلام شد که تریلر جدید بازی Death Stranding از پلی استیشن 4 پرو ضبط شده و این کنسول توانسته لقب پرفروش‌ترین کالای به صورت آنلاین فروشگاه گیم‌استاپ در بلک فرایدی را به خود اختصاص دهد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده