نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

فروش نینتندو سوییچ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرد

طبق جدید‌ترین گزارش فروش ارائه‌شده توسط نینتندو، کنسول سوییچ تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون دستگاه در جهان فروش داشته است.

کنسول نینتندو سوییچ اوایل ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵) عرضه شد و از آن زمان تا به امروز، مورد استقبال خیلی خوب گیمر‌ها قرار گرفته است. حال در جدید‌ترین گزارش فروش ارائه‌شده توسط نینتندو، این کنسول موفق شده از مرز فروش ۱۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان عبور کند.

چنین آماری معمولا در گزارش‌های فروش رسمی شرکت‌ها منتشر می‌شود، اما نینتندو تصمیم گرفته تا آن را در قالب یک گزارش داخلی و مختصر ارائه کند. آخرین آماری که از فروش سوییچ ارائه شده بود، به پایان ماه سپتامبر (اوایل مهرماه) مربوط می‌شد که تا آن تاریخ، این کنسول هیبریدی فروشی معادل ۷.۶۳ میلیون دستگاه را ثبت کرده بود و حال در زمان نسبتا کوتاهی توانسته بیش از ۲.۵ میلیون دستگاه دیگر نیز بفروشد. همین فروش عالی سوییچ باعث شد تا نینتندو چندی پیش اعلام کند که انتظار دارد این کنسول تا پایان مارس ۲۰۱۸ (۱۱ فروردین ۹۷)، تقریبا ۱۴ میلیون دستگاه فروش کند.

در صورتی که فروش سوییچ در حد پیش‌بینی نینتندو باشد، این کنسول تنها در عرض یک سال توانسته به اندازه کل میزان فروش Wii U، فروش کند! سوییچ در ماه عرضه‌اش یعنی مارس ۲۰۱۷، چیزی در حدود ۲.۷۴ میلیون دستگاه فروش داشت و اگر مطابق انتظار نینتندو فروش آن از پایان مارس ۲۰۱۷ تا پایان مارس ۲۰۱۸ به ۱۴ میلیون دستگاه برسد، در مجموع فروش این کنسول برابر با ۱۶.۷۴ میلیون واحد خواهد بود.

جالب است بدانید که کنسول گیم‌کیوب که جزو کنسول‌های محبوب نینتندو بود، در مجموع فروشی برابر با ۲۱.۷۴ میلیون دستگاه داشت و سوییچ با سرعت فروش فعلی، خیلی زود قادر به عبور از آن خواهد بود. با این حال این کنسول هنوز راه خیلی طولانی‌ای برای رسیدن به فروش ۱۰۱.۶۳ میلیون واحدی Wii در پیش دارد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده