نویسنده: محسن حقانی
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

آپدیت بزرگ بازی موبایل Pokemon Go منتشر شد

با انتشار آپدیت جدید و بزرگ بازی Pokemon Go، تعداد بیشتری نسل سوم پوکمون و قابلیت آب و هوای پویا به این بازی اضافه شد.

طی جدیدترین اخبار بازی موبایل، استودیو نیانتیک لبز (Niantic Labs)، آپدیت بسیار بزرگی را برای بازی واقعیت افزوده Pokemon Go منتشر کرد که تعدادی از هیولاهای دو بازی Pokemon Ruby/Sapphire را در کنار سیستم آب و هوای داینامیک و دیگر تغییرات مربوطه به این اثر اضافه می‌کند.

بروزرسانی جدید با نسخه 1.53.2 برای iOS و 0.83.1 برای اندروید جهت دانلود در دسترس عموم قرار دارد و نکته‌ی قابل توجه آن به اضافه کردن ۵۰ هیولای نسل سوم به بازی اندروید و آیفون پوکمون گو مربوط می‌شود. در حالی که تعداد انگشت‌شماری از این پوکمون‌های نسل سوم در رویداد هالووین بازی پوکمون گو در سال جاری میلادی معرفی شده بودند اما اکنون بازیکن‌ها می‌توانند با طیف بسیار گسترده‌تری از این پوکمون‌ها روبه‌رو شوند. علاوه بر انتشار پوکمون‌های جدید، استودیو نیانتیک لبز همچنین یک سیستم پویا برای تغییرات آب‌وهوایی را نیز به بازی آیفون Pokemon Go اضافه کرده است؛ بنابراین نوع آب‌وهوا در دنیای واقعی حالا گیم‌پلی بازی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد. این موضوع باعث خواهد شد که در شرایط متفاوت اغلب با پوکمون‌های به‌خصوصی روبه‌رو شوید. از این‌رو با برخی گونه‌ها تحت شرایط خاص آب‌وهوایی، بیشتر مواجه خواهید شد؛ به‌عنوان مثال پوکمون‌های آبی نظیر Mudkip اغلب در آب‌وهوای بارانی ظاهر خواهند شد. شما می‌توانید با مراجعه به آیکون بخش آب‌وهوا در بازی همچنین مشاهده کنید که چه پوکمون‌هایی با توجه به وضعیت آب‌وهوایی منطقه‌ی شما بیشتر رایج خواهند بود. 

بازی اندروید و آیفون Pokemon Go

از دیگر ویژگی‌های جدید نیز می‌توان به قابلیت خلق پارتی‌های مبارزه (بتل پارتی یا Battle Party) اشاره کرد. بازیکن‌ها حالا می‌توانند تیم‌هایی را متشکل از ۶ پوکمون برای بخش Gym و Raid Battleها ایجاد و ذخیره کنند. علاوه بر آن، استودیو نیانتیک همچنین ظرفیت تعداد پوکمون‌ها در کالکشن بازیکن را تا سقف ۱۵۰۰ عدد افزایش داده است.

در کنار پوکمون Hoenn جدید، بازیکن‌ها هنوز هم می‌توانند با پوکمون افسانه‌ای Ho-Oh نیز روبه‌رو شوند. این پوکمون رنگین‌کمانی‌ از بخش Raid Battleها تا ۱۲ دسامبر سال جاری (سه‌شنبه ۲۱ آذرماه) در سرتاسر دنیا در دسترس خواهد بود. بازیکن‌های پوکمون گو همچنین می‌توانند آیتم‌های تزئینی الهام‌گرفته از دو بازی Pokemon Ultra Sun and Ultra Moon (آخرین نسخه منتشر شده از این مجموعه برای کنسول دستی 3DS) را تهیه کنند. شما می‌توانید نکات مربوط به این پچ را به‌صورت کامل در زیر مطالعه کنید:

نکات مربوط به پچ ۱.۵۳.۲ برای iOS و ۰.۸۳.۱ برای اندروید:

  • افزوده شدن ۵۰ پوکمون جدید که پیش از آن در منطقه‌ی Hoenn کشف شده بودند
  • تغییرات آب‌وهوایی در دنیای واقعی حالا بخش‌های مپ، مبارزات و رویارویی با پوکمون‌ها را در بازی تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اضافه کردن آیکون مربوط به تغییرات آب‌وهوا که امکان مشاهده و رویارویی با پوکمون‌های خاص تحت شرایط آب‌وهوایی خاص در دنیای واقعی را خواهد داد
  • افزودن ویژگی بتا برای خلق بتل پارتی‌ها که این امکان را به بازیکن‌ها خواهد داد تا تیم‌هایی متشکل از ۶ پوکمون را برای حضور در بخش‌های Gym و Raid Battleها تولید و ذخیره کنند
  • افزایش ظرفیت تعداد پوکمون‌ها در کالکشن بازیکن تا سقف ۱۵۰۰ عدد
  • بروز شدن رابط بخش مبارزات با یک دکمه‌ی اختصاصی جهت اجرای حمله‌های تقویت‌شده (Charged Attacks)
  • رفع باگ‌های موجود و بهبود عملکرد بازی


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده