نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

فروش پلی استیشن 4 از مرز ۷۰ میلیون دستگاه عبور کرد

طبق گزارش سونی، پلی استیشن 4 در سراسر جهان بیش از ۷۰ میلیون دستگاه فروش کرده است.

کنسول پلی استیشن 4 سونی ماه نوامبر ۲۰۱۳ عرضه شد و حال پس از گذشت کمی بیش‌تر از چهار سال از عرضه این کنسول، سونی در جدید‌ترین گزارش فروش خود اعلام کرده که فروش PS4 از مرز ۷۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان عبور کرده است. به طور دقیق‌تر، پلی‌استیشن 4 تا به امروز ۷۰.۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است.

سونی همچنین آمار جالب دیگری را نیز اعلام کرد؛ بر این اساس تا به امروز در مجموع ۶۱۷.۸ میلیون نسخه بازی پلی‌استیشن 4 به فروش رفته است. این رقم شامل بازی‌های فیزیکی فروخته‌شده در فروشگاه‌ها و همچنین بازی‌های دیجیتالی فروشگاه پلی‌استیشن می‌شود. به‌علاوه دو میلیون دستگاه پلی استیشن VR هم تا به امروز فروخته شده است و میزان فروش بازی‌های واقعیت مجازی هم ۱۲.۲ میلیون واحد اعلام شده است. سونی همچنین اعلام کرده که بیش از ۱۳۰ بازی واقعیت مجازی برای این هدست در دست ساخت است.

کنسول قبلی سونی یعنی پلی استیشن 3، در مجموع طول حیات خود ۸۳.۸ میلیون دستگاه فروش را ثبت کرد که انتظار می‌رود PS4 در سال ۲۰۱۸ به آن برسد. با این حال این کنسول هنوز راه زیادی برای رسیدن به فروش ۱۰۲.۴۹ میلیونی اولین کنسول پلی‌استیشن و ۱۵۵ میلیونی پلی‌استیشن 2 دارد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده