نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۹

بازگشت صداپیشگان اصلی مکس و کلویی در بازی Life is Strange

کمپانی اسکوئر انیکس تایید کرد که صداپیشه‌گان قدیمی شخصیت‌های مکس و کلویی برای صداپیشگی مجدد نقش آن‌ها در اپیزود Farwell از سری Before The Storm باز خواهند گشت.

صداپیشگان نقش‌های شخصیت‌های اصلی بازی Life is Strange قرار است مجددا بازگردند و به جای مکس و کلویی صحبت کنند. آن‌ها قرار است در اپیزود اضافه‌ی سری جدید Life is Strange: Before The Storm که وقایع آن پیش از رویدادهای داستان اصلی اتفاق می‌افتند به جای شخصیت‌های اصلی صحبت کنند. اشلی برچ در بازی اصلی به جای شخصیت کلویی پرایس صحبت کرده بود اما به خاطر جریانات اعتصاب گویندگان SAG-AFTRA، این صداپیشه‌ی با استعداد و محبوب با ریانا دیوریس جایگزین شد. حالا که اعتصاب تمام شده، برچ مجددا بازگشته تا نقش آفرینی استادانه‌اش در نقش کلویی را ادامه دهد. او صدادیشه شخصیت ایلوی در Horizon Zero Dawn را نیز برعهده داشت. خبر خوب دیگر این است که هانا تله نیز بازگشته تا مجددا نقش مکس را ایفا کند.

دیوریس همچنان روی نقش کلویی کار می‌کند تا اپیزود آخر سری Before The Storm که Farewell نام گرفته را تکمیل کند. او همچنین وظیفه‌ی موشن کپچر حرکات کلویی جوان را نیز بر عهده دارد. کمپانی اسکوئر انیکس چندی پیش در بیانیه‌ای رسما از فعالیت‌های دیوریس قدردانی کرد و گفت: «ما برای همیشه از او متشکریم.»

وقایع Before the Storm سه سال پیش از آغاز شماره‌ی قبلی رخ می‌دهند. شما این بار بازی را در نقش کلویی ادامه خواهید داد و ماجراهای وی را در شانزده سالگی دنبال می‌کنید. کلویی در این فصل با دختری به نام ریچل آشنا می‌شود. ریچل که به تازگی به خاطر مسائل خانوادگی در شرایط بسیار بدی قرار گرفته و دنیایش را در معرض نابودی می‌بیند، به کمک دوست جدیدش یعنی کلویی  نیاز دارد تا بتواند از شرایط پیش آمده به درستی عبور کند و مجددا زندگی خود را بسازد. همین شرایط به گونه‌ای متفاوت برای کلویی نیز صدق می‌کند. آن‌ها باید به کمک هم بر سختی‌های زندگی غلبه کنند و شیاطین درونشان را شکست دهند.

نسخه‌ی Deluxe Edition بازی Life is Strange، علاوه بر سه اپیزود اصلی، اپیزودی فرعی به نام Farewell دارد که طبق گفته‌های اسکوئر انیکس، در آخرین قسمت از این بازی بار دیگر کلویی و مکس را در کنار یکدیگر می‌بینیم. آخرین اپیزود Before The Storm در حال حاضر آخرین مراحل تولیدش را طی می‌کند و پس از کمی پولیش خوردن برای انتشار در بازار پلتفرم‌های کامپیوتر، PS4 و ایکس باکس وان آماده خواهد شد.

اعتصاب اتحادیه‌ی SAG-AFTRA که توسط صداپیشه‌گان بازی‌های ویدئویی انجام شده بود، از اواخر اکتبر سال قبل آغاز شد و به مدت یازده ماه ادامه پیدا کرد. این باعث شد این اعتصاب یکی از طولانی‌ترین اعتصاباتی باشد که تابه‌حال در دنیای سرگرمی انجام شده است. این همچنین نخستین اعتصاب صداپیشگان بازی‌های ویدیویی بود. دلیل این اعتصاب شرایط بد گویندگان و پرداخت‌های نامناسب و ناعادلانه به آنان بود. آن‌ها در این اعتصاب به تاخیرهای متعدد در پرداخت‌ها و همچنین میزان بسیار پایین دریافتی گویندگان (در مقایسه با فروش نجومی بازی‌ها) و مواردی از این دست معترض شده بودند. شما می‌توانید در رابطه با این اعتصاب، جزئیات بیشتری را در زومجی مطالعه کنید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده