نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰

برای نخستین بار؛ جشنواره فروش بازی‌ های برتر ایرانی برگزار می‌شود

در نشست خبری امروز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیر این بنیاد از برگزاری جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی برای نخسین بار خبر داد. 

امروز در خلال برگزاری کنفرانس خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی، مدیر این بنیاد از برگزاری جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی برای نخستین بار در کشور خبر داد. 

همین چند دقیقه پیش در زومجی خواندید که هفتمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، از فردا با فراخوان ارسال آثار کلید خواهد خورد. یکی از مواردی که امسال و همگام با این جشنواره آن هم برای نخستین بار در ایران برگزار خواهد شد، جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی است. 

کریمی قدوسی در نشست خبری امروز در حضور خبرنگاران از رسانه‌های مختلف با اشاره به این موضوع که جشنواره در جهت رونق کسب‌وکار سازنده‌های بازی در کشور است گفت:

امسال به صورت جدی‌تر نگاهی به موضوع مصرف بازی‌های رایانه‌ای و کسب‌و‌کار آن‌ها خواهیم داشت. برای این امر و ترویج استفاده از بازی‌های ایرانی در میان مصرف‌کنندگان داخلی، نخستین دوره جشنواره فروش بازی‌های ایرانی، بلافاصله پس از اختتامیه جشنواره هفتم به مدت ۱ ماه برگزار می‌شود. 

به این ترتیب، اولین دوره این جشنواره از ۱۹ اسفند سال جاری تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد. طبق گفته‌های کریمی قدوسی، هر سال، دو جشنواره فروش بازی خواهیم داشت که در دو دوره پررونق بازی‌ها یعنی تعطیلات نوروزی و فصل تابستان خوهد بود. 

کریمی قدوسی درباره ایده این جشنواره هم گفت:

این جشنواره با الهام از تجربه‌های موفق در کشورهای دیگر مانند مالزی برپا می‌شود و در آن، علاوه بر توسعه‌دهندگان، به مارکت‌های دیجیتال نوپا هم مانند هیولا و آریو کمک خواهد شد تا از آن نفع ببرند.

او همچنین درباره این نگرانی که حجم بالای ترافیک اینترنتی مورد نیاز برای دانلود بازی‌های حجیم پی‌سی از این بازارهای اینترنتی به گفتگوی روز چهارشنبه خود با آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اشاره کرد؛ گفتگویی که در آن وزیر با اشاره به مدل جدید تعرفه‌گذاری اینترنت غیر حجمی، این مشکل هم کاملا برطرف خواهد شد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده