نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

خالق بازی Plants vs. Zombies توسط الکترونیک آرتز اخراج شده است

پس از گذشت چند سال از ترک استودیو پاپ‌کپ توسط خالق بازی Plants vs. Zombies، اخیرا مشخص شده که وی در اصل توسط EA اخراج شده است.

بازی Plants vs. Zombies در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک بازی مستقل توسط استودیو پاپ‌کپ گیمز و شخصی به نام جرج فن ساخته شد و با ایده جالب مبارزه با زامبی‌ها از طریق گیاهان، خیلی زود به بازی محبوبی بین گیمر‌ها تبدیل شد. به طوریکه موفقیت‌های این بازی باعث شد تا الکترونیک آرتز در سال ۲۰۱۱ استودیو PopCap و حق ساخت بازی Plants vs. Zombies را خریداری کرده و به مالک آن‌ها تبدیل شود. پس از این اتفاق بود که جرج فن استودیو را ترک کرد اما حال پس از گذشت چند سال، ادموند مک‌میلان، سازنده بازی The Binding of Isaac و Super Meat Boy که دوستی نزدیکی هم با جرج فن دارد، اعلام کرده که وی در اصل توسط EA به دلیل اختلاف نظرهایش اخراج شده است.

در واقع مشکل اصلی جرج فن با الکترونیک آرتز، به ایده‌های این دو در رابطه با نسخه دوم بازی Plants vs. Zombies مربوط می‌شود. به گفته مک‌میلان، جرج فن همیشه این بازی را به چشم یک اثر مستقل می‌دید و دوست داشت خلاقیت‌های خاص خودش را در قالب آن ارائه داده و بازی را به تجربه‌ای بسیار بزرگ و مجلل تبدیل نکند. اما پس از خرید پاپ‌کپ توسط EA، این شرکت از جرج فن خواسته تا نسخه دوم بازی را بسازد و خرید‌های درون برنامه‌ای را که باعث موفقیت سریع‌تر گیمر می‌شوند نیز در آن قرار دهد. این ایده در آن زمان با مخالفت شدید جرج فن رو‌به‌رو شده و وی اعلام کرده که هرگز دوست ندارد بازی محبوبش چنین شرایطی داشته باشد که بازیکنان بتوانند با پرداخت پول در آن به موفقیت برسند.

طبق گفته مک‌میلان، همین اختلاف نظر هم باعث شده تا جرج فن بلافاصله توسط الکترونیک آرتز اخراج شود. این بازی‌ساز این روز‌ها مجددا سراغ ساخت بازی‌های مستقل رفته و بازی بعدی وی هم Octogeddon نام دارد.

نظر شما در این مورد و توضیحات مک‌میلان چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده