نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

نمایش مایکروسافت در E3 2015 فقط درباره واقعیت افزوده و مجازی نخواهد بود

یکی از تکنولوژی‌هایی که سال جاری میلادی، بیشتر حواشی و اخبار را به اختصاص داده و خواهد داد، واقعیت مجازی است. تکنولوژی که مایکروسافت با معرفی هولولنز وارد آن شد. به عقیده فیل‌ اسپنسر، رییس ایکس‌باکس، مایکروسافت تمام حضور خود در نمایشگاه E3 سال جاری را معطوف به این موضوع نخواهد کرد.

اسپنسر مرد پرکاری است؛ این فعالیت هم فقط به نظارت روی سیاست‌های اجرایی بخش ایکس‌باکس، استودیوها و سایر نهادها ختم نمی‌شود. او در شبکه اجتماعی توییتر هم فعالیت زیادی دارد و بسیاری از فعل‌ و‌ انفعالات و اخبار مربوط به ایکس‌باکس را از طریق این شبکه اجتماعی پرطرفدار، در اختیار رسانه‌ها و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

یکی از کاربران توییتر در توییتی از اسپنسر پرسیده بود که احساس بدی راجع به حضور مایکروسافت در E3 و پرداختن بیش از حد به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد. اسپنسر نیز در جواب به این کاربر گفت:

حضور ما در E3 فقط راجع به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نخواهد بود. قول می‌دهم.

فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس

این امکان وجود دارد که مایکروسافت بخشی از زمان کنفرانس اختصاصی خود در E3 سال جاری میلادی را به عینک واقعیت افزوده خود یعنی هولولنز اختصاص دهد. دلیل این امر هم مشخص است زیرا مایکروسافت پیش از این گفته بود که این تکنولوژی پتانسیل‌های زیادی برای حضور در صنعت بازی دارد.

E3 سال ۲۰۱۵ میلادی از ۲۶ تا ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۶ تا ۱۸ ژوئن ۲۰۱۵) در لوس‌آنجلس برگزار خواهد شد. اگرچه هنوز بازی یا نمایش خاصی تایید نشده است، اما انتظار داریم تا خبرهایی از سری Gears of War و البته بازی مورد انتظار Halo 5: Guardians بشنویم.

هولولنز یک هدست واقعیت افزوده است که با هدست‌های واقعیت مجازی مانند اکلئوس ریفت و پروژه مورفیوس متفاوت است. هولولنز، بهمن ماه سال گذشته و در جریان برگزاری مراسم اختصاصی ویندوز ۱۰ معرفی شد و توانست نظر بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان را به خود جلب کند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده