نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

ابراز علاقه مایکروسافت به عرضه بازی No Man's Sky برای ایکس باکس وان

بازی بزرگ و جهان‌باز No Man's Sky، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ است که قرار است بین کنسول‌ها فقط برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود. حالا رییس بخش ID@Xbox در پادکستی اعلام کرده است که دوست دارد این بازی را روی ایکس‌باکس وان هم ببیند.
در آخرین قسمت از پادکست Inner Circle، کریس چارلا، رییس ID@Xbox عنوان کرده است که دوست دارد بازی No Man's Sky را روی ایکس‌باکس وان هم ببیند ولی این به تصمیم استودیو سازنده بازی یعنی Hello Games بستگی دارد.چارلا درباره عدم عرضه این بازی برای ایکس‌باکس وان گفت؛ این موضوع را درک می‌کند که سازندگان ممکن است از قوانین سفت و سخت برنامه ID@Xbox هراس داشته باشند و بازی‌های خود را برای این پلتفرم عرضه نکنند. (ID@Xbox مکانی است که سازندگان مستقل می‌توانند از طریق آن، بازی‌های خود را برای پلتفرم ایکس‌باکس وان عرضه کنند و یکی از قوانینی که در این اکوسیستم حاکم است این است که سازنگان نباید بازی خود را زودتر از ایکس‌باکس وان، روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کنند یا اگر منتشر کردند، نسخه ایکس‌باکس وان آن را با محتواهایی بیشتر و متفاوت عرضه کنند) چارلا دراین‌باره گفت که اگرچه این موضوع را درک می‌کند اما سازندگان مستقل -خطاب به استودیو سازنده بازی No Man's Sky- می‌توانند با مایکروسافت دراین‌باره صحبت کنند و پشت میز مذاکره بنشینند. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:
اگر نگران قوانین موجود هستید، ما نیز سعی داریم تا درباره آن‌ها با شما شفاف باشیم و انجام آن‌ها را تا حد ممکن ساده کنیم. فرض این‌که قوانین ما چیزهایی است که در انجمن نئوگَف (معروف‌ترین انجمن بازی‌های ویدویی)،‌ منتشر می‌شوند، اشتباه است.
این تبصره که با عنوان قانون برابری شناخته می‌شود، سازندگان بازی‌های مستقل را ملزم به عرضه بازی‌های خود به صورت همزمان با سایر پلتفرم‌ها می‌کند. چندی پیش، فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس درباره این تبصره گفته بود که قانون برابری در عرضه بازی‌های مستقل به این علت است تا دارندگان ایکس‌باکس وان احساس کاربری درجه یک یا به اصطلاح First Class داشته باشند. چارلا، اوایل ماه جاری میلادی عنوان کرده بود که قوانین وضع شده توسط ماکروسافت آن‌قدرها که که به نظر می‌آیند، صریح و محکم نیستند. وقتی سازندگان مستقل به دلیل عدم داشتن منابع مختلف، بازی‌ خود را به صورت سریالی عرضه می‌کنند، ما این موضوع را درک می‌کنیم و با آن کنار می‌آییم. هدف ما این است که مطمئن شویم اگر سازنده‌ای قصد دارد تا بازی خود را روی ایکس‌باکس وان عرضه کند، می‌تواند این کار را انجام دهد. چارلا اضافه کرد که ماکروسافت نمی‌خواهد که سازندگان بازی‌های مستقل، محصولات خود را به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های دیگر عرضه کنند و چند ماه بعد همان بازی را بدون اضافه کردن محتوای جدید، برای ایکس‌باکس وان عرضه کنند. No Man's Sky سرانجام برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی نیز عرضه خواهد شد اما کاربران پلی‌استیشن 4 می‌توانند این بازی را سال جاری میلادی تجربه کنند. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده