// شنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۲

بازی The Witcher 3 از قابلیت ماد سازی پشتیبانی خواهد کرد

از همان ابتدای رونماییِ بازی The Witcher 3 جوامع مادساز قصد داشتند تا بدانند که آیا این بازی هم مانند شماره قبلی خود از قابلیت مادسازی پشتیبانی خواهد کرد یا نه؟ حال استودیوی سی‌دی پراجکت جواب این سوال را داده است. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
مطمئنا افرادی که در ساخت ماد برای بازی‌های مختلف فعالیت دارند از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد چرا که استودیوی سی‌دی پراجکت رد رسما تایید کرد که بازی از این قابلیت پشتیبانی خواهد کرد. مارسین ایوینسکی مدیر اجرایی استودیو در طی یک همایش با گفتن این جملات خبر را تایید کرد:
بله بله بله، ما از این قابلیت پشتیبانی خواهیم کرد. ابزار ویرایشگر مخصوصی برای بازی وجود خواهد داشت. برای Witcher 2 این ابزار کمی دیر عرضه شدند اما برای Witcher 3 بسیار سریع‌تر اقدام خواهیم کرد.
در حقیقت برای بازی The Witcher 2 ابزار مادسازی تحت عنوان «REDkit» به صورت رسمی دو سال پس از عرضه منتشر شد، حال ایوینسکی دقیق اعلام نکرد که این ابزار برای Witcher 3 چه زمانی عرضه خواهد شد چرا که در حال حاضر اعضای تیم سازنده مشغول بهینه سازی بخش‌های مهم‌تر بازی هستند، به عبارت دیگر آن‌ها به طور قاطع می‌خواهند مراحل ساخت بازی در زمان معین شده به پایان برسد و دیگر خبری از تاخیرهای بیشتر نباشد. آن‌ها می‌خواهند بازی جدیدشان برای مخاطبین بی نقص باشد و ایوینسکی برای مثال به بازی Skyrim  اشاره کرد:
به بازی Skyrim نگاه کنید، آخرین بسته به روز رسانی تقریبا دو سال پس از عرضه بازی منتشر شد، ما می‌خواهیم که مخاطبین‌مان بهترین تجربه ممکن را هنگام انجام بازی داشته باشند و من مطمئنم که قادر به ارائه چنین تجربه‌ای خواهیم بود. افراد تیم از تمام دقایق موجود استفاده می‌کنند تا همه چیز بازی هنگام عرضه به خوبی کار کند.
او در ادامه توضیح داد که چرا آن‌ها قصد ندارند سیستم قفل امنیتی DRM را به بازیکنان تحمیل کنند و اینکه سی‌دی پراجکت قصد دارد تبدیل به استودیویی شود که از بازیکنان حمایت می‌کند:
قفل امنیتی DRM هیچ کارایی ندارد چرا که از هیچ چیزی محافظت نمی‌کند. در این موارد افرادی که از نسخه‌های کپی شده استفاده می‌کنند معمولا تجربه بهتری به دست می‌‌آورند و ما نمیخواهیم مخاطبین‌مان را اینگونه از هم جدا کنیم. اگر بازیکنان از ما و چیزی که ساخته‌ایم خوششان بیاید امیدواریم که با خرید بازی از ما حمایت کنند. بعضی از کمپانی‌ها سیاست سفت و سخت را پیش می‌گیرند اما ما به همان راه نرم و دوستانه خود ادامه می‌دهیم.
استودیوی سی‌دی پراجکت رد بارها ثابت کرده است که بیشتر با احترام به طرفداران سعی به جذب آن‌ها دارد تا با روش‌های سخت گیرانه، برای مثال می‌توان به ۱۶ محتوای اضافه رایگانی اشاره کرد که آن‌ها برای عرضه پس از بازی برنامه ریزی کرده‌اند. البته بدون شک بسیاری از کمپانی‌ها طرفدار سفت و سخت قفل‌های امنیتی هستند مانند الکترونیک آرتز و فکر نمی‌کنم که از این سیاست‌های خود هیچگاه دست بردارند با اینکه بارها ثابت شده است جوامع بازیکنان بالاخره یک راهی برای تجربه نسخه کپی شده بازی پیدا می‌کنند، مانند بازی‌هایی مثل FIFA 15 و Dragon Age که بالاخره پس از مدتی قفل‌هایشان شکسته شد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بازی The Witcher 3  پیش نمایش کامل زومجی را از طریق این لینک مطالعه کرده و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده