// دوشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

آمار خیره کننده از سری Call of Duty، فروش ۱۷۵ میلیون نسخه از این سری تا به امروز

با درآمدی بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار از زمان تولد خود تا به امروز، سری Call of Duty یکی از پرسودترین مجموعه‌های دنیا است. اما چه تعداد نسخه از این بازی تا به امروز فروخته شده است؟ اکتیویژن امروز پاسخ سوال ما را داد. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
کمپانی اکتیویژن با انتشار تصویری اینفوگرافیک اعلام کرد که مجموعه Call of Duty از زمان تولد خود یعنی بیش از یک دهه پیش تا به الان توانسته بیش از ۱۷۵ میلیون نسخه از بازی‌های خود را به فروش برساند که بر اساس محاسبات انجام شده هر دو دقیقه یک نسخه از بازی به فروش رفته است. اگر بخواهیم بحث مقایسه را پیش بکشیم مجموعه‌ی Grand Theft Auto از کمپانی تیک-تو با ۱۸۵ میلیون نسخه هنوز رتبه اول را در اختیار دارد. از مجموعه‌های دیگری که توانسته‌اند به فروش بالای ۱۰۰ میلیون دست یابند می‌‌‌توان به LEGO، Mario، Pokemon، Need For Speed، Final Fantasy و FIFA اشاره کرد. ضمنا طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از ناشرین، مایکروسافت توانسته بیش از ۶۰ میلیون نسخه از مجموعه‌ی Halo به فروش رساند و در مقابل کونامی ۳۳ میلیون نسخه از سری Metal Gear Solid را به بازار عرضه کرده است. حال برگردیم سراغ همان اینفوگرافیک منتشر شده، طبق این تصویر تا به الان بیش از ۱۰۰ میلیارد مسابقه آنلاین در این مجموعه برگذار شده است و با توجه به ادعای اکتیویژن هر مسابقه حرفه‌ای از این مجموعه برابر است با یک مسابقه ورزشی حرفه‌ای در دنیای واقعی، پس این آمار برابر است با بیش از ۳۹۰ میلیون فصل حرفه‌ای از فوتبال آمریکایی، بیش از ۲۶۳ میلیون فصل از فوتبال حرفه‌ای در لیگ انگلیس، بیش از ۸۱ میلیون فصل حرفه‌ای از مسابقات بسکتبال و بیش از ۴۱ میلیون فصل حرفه‌ای از مسابقات بیس بال. پس از آن طبق تصویر بازیکنان از اولین شماره تا به الان بیش از ۳۰۰ میلیارد نارنجک در طی مسابقات پرتاب کرده‌اند که اگر تعداد تمام دستگاه‌های موبایل موجود در جهان را ضربدر ۴۴ کنیم به این رقم خواهیم رسید و در پایان بازیکنان بیش از ۵۷۹ میلیارد جایزه‌ی درون بازی به دست آورده‌اند که مساوی است با پنج برابر کل ستاره‌های کهکشان راه شیری.

در رابطه با نسخه بعدی از این مجموعه نیزچندی پیش  اکتیویژن در طی ارائه آمار و ارقام مالی خود اعلام کرد که استودیوی تری‌آرچوظیفه ساخت آن را بر عهده دارد و برای عرضه در سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. اطلاعات بسیار کمی در رابطه با این بازی در دسترس است اما اکتیویژن عادت دارد تا معمولا در ماه می رونمایی‌های خود را انجام دهد بنا بر این طرفداران نیاز ندارند تا مدت زیادی را صبر کنند. پیش از این شایعات زیادی مبنی بر بازگشت این مجموعه به دوران جنگ جهانی دوم منتشر شده بود، لذا ممکن است شاهد عرضه نسخه دوم از بازی World at War باشیم. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده