نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱

بررسی بازی Need for Speed Payback از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Need for Speed Payback خبر از نسخه‌ای متوسط از سری نید فور اسپید می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه باشید.

یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سری بازی‌های ماشین سواری سری Need for Speed است که یاد و خاطره نسخه‌های فوق‌العاده آن مثل Most Wanted یا Underground هرگز از ذهن طرفداران پاک نمی‌شود. با این حال این سری هم مثل خیلی از مجموعه بازی‌ها، دوران پر فراز و نشیبی داشته و مخصوصا در نسخه‌های اخیرش، در ارائه آنچه که باید، مشکل داشته است؛ به طوری که نسخه سال ۲۰۱۵ این بازی که با نام Need for Speed منتشر شد، با انتقاد‌هایی رو‌به‌رو شد و به همین دلیل هم الکترونیک آرتز تصمیم گرفت تا مدتی به این مجوعه استراحت بدهد. اما پیش از نمایشگاه E3 2017، این شرکت نسخه جدید بازی را با نام Need for Speed Payback معرفی کرد و این بازی، فردا منتشر خواهد شد. 

Need for Speed Payback ساخته استودیو گوست گیمز است و آنطور که سازندگانش در نمایش‌های بازی تاکید داشته‌اند، قصد ارائه تجربه‌ای سینمایی از مسابقه با ماشین‌های مختلف را دارد؛ به طوری که نمایش‌های بازی یادآور سری فیلم‌های سریع و خشمگین بودند. در Need for Speed Payback شاهد سه شخصیت مختلف هستیم که هریک در کنترل و مسابقه دادن با نوع خاصی از ماشین‌ها مهارت دارند و هدف‌شان، از بین بردن کارتل شهر فورچن‌بی به نام The House است. در این نسخه همچنین شاهد یک سری نوآوری‌ها مثل اضافه شدن مسابقات آف رود به بازی هستیم که تا پیش از این، در هیچ نسخه‌ای از نید فور اسپید وجود نداشتند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های جالب بازی، امکانات وسیعی است که برای شخصی‌سازی ماشین‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ به طوری که حتی می‌توانید یک ماشین خراب را در گوشه‌ای از نقشه بازی پیدا کنید و سپس با منتقل کردن آن به گاراژ خودتان، بتوانید با تعمیر و شخصی‌سازی، آن را به ماشینی قابل استفاده تبدیل کنید. 

با اینکه انتظار‌ها از Need for Speed Payback با وجود غیبت تقریبا دو ساله این سری و همچنین وعده‌هایی که سازندگان بازی داده بودند بالا بود، اما نمره‌های بازی حکایت از این دارند که Payback هم نتوانسته این سری را به روز‌های خوبش برگرداند و شاهد یک سری نمره‌های ناامید‌کننده از جانب سایت‌های معتبری مثل گیم‌اسپات هستیم. به هر حال در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نمره‌ها و بررسی بازی Need for Speed Payback از دید سایت‌ها داشته باشیم:

Need for Speed Payback

  • سازنده: گوست‌گیمز
  • ناشر: الکترونیک آرتز
  • سبک: ریسینگ
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، پی‌سی و ایکس‌باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر)

Need for Speed Payback

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

الکترونیک آرتز و گوست‌گیمز با بهره بردن از نقاط قوت نسخه‌های موفق این سری، توانسته‌اند تجربه‌ای خوب از سری نید فور اسپید ارائه کنند. البته داستان نه‌چندان جالب بازی، به نوعی زاید به نظر می‌رسد، اما دیگر جنبه‌های بازی و مخصوصا جهان بزرگ آن، واقعا عالی هستند. به‌علاوه مسابقات آف رود بازی واقعا لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هستند و قابلیت تعمیر کردن ماشین‌های خراب و تبدیل آن‌ها به وسیله‌ای قابل استفاده، ویژگی‌ای است که امیدواریم در نسخه‌های بعدی این مجموعه هم شاهد آن باشیم. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های خوب Payback، آزاد شدن سریع‌تر ماشین‌ها در مقایسه با نسخه قبلی است که باعث می‌شود شاهد تنوع خوبی باشیم. به این ویژگی‌ها امکانات آنلاین جالب و هسته گیم‌پلی سرگرم‌کننده را هم اضافه کنید تا بدانیم که با یک بازی خوب طرف هستیم که طرفداران این مجموعه تا مدت‌ها سرگرم بازی کردن آن خواهند بود. 

گیمزرادار: ۷۰ از ۱۰۰

Need for Speed Payback به‌خوبی موفق می‌شود حس و حال فیلم‌هایی مثل سریع و خشمگین را ارائه کند و از این نظر تجربه جذابی است. اما تمرکز بیش از حد بازی روی جهانی بزرگ و زیبا ولی بدون محتوا و خسته‌کننده، باعث شده تا این نسخه نتواند به آن تجربه عالی‌ای که انتظار می‌رفت تبدیل شود. 

فوربس: ۶۵ از ۱۰۰

Need for Speed Payback از یک جهت شبیه به یک فیلم هالیوودی با بازیگران درجه دو و فیلم‌نامه بسیار ضعیف است که آن را به دست کارگردانی ماهر داده‌اند، ولی حتی توانایی‌های وی هم نتوانسته فیلم را نجات دهد. از طرف دیگر با بازی‌ای طرف هستیم که هیجان نسبتا خوبی دارد، اما مشکلاتش مانع از رسیدن آن به کیفیت عالی می‌شوند. مشکل اصلی Need for Speed Payback این است که سعی می‌کند در آن واحد کار‌های زیادی انجام دهد و به همین دلیل هم تقریبا در هیچ‌کدام از این کار‌ها به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا نمی‌کند. برای مثال اگر سازندگان بی‌خیال خلق محیطی جهان‌باز برای بازی می‌شدند و به جای آن سراغ ارائه یک تجربه خطی می‌رفتند، دنبال کردن داستان بازی هم می‌توانست جذابیت بیش‌تری داشته باشد و علاوه بر آن، در این صورت بازی هم می‌توانست بهتر روی ارائه یک تجربه ریسینگ خوب تمرکز کند. 

آی‌جی‌ان: ۵۹ از ۱۰۰

Need for Speed Payback یک بازی آرکید وسیع، رقابتی و خوب است که اصلی‌ترین مشکل آن، ضعیف بودن صحنه‌های تعقیب و گریز با پلیس و راحت بودن فرار از دست پلیس‌ها است. به‌علاوه، مشکلات دیگری مثل سیستم شخصی‌سازی و ارتقای ماشین عجیب و غریب، دیالوگ‌های افتضاح و صحنه‌های اکشن آبکی هم در بازی وجود دارند که به تجربه این اثر ضربه زیادی وارد کرده‌اند. 

گیم‌اسپات: ۵۰ از ۱۰۰

Need for Speed Payback گرافیک و جلوه‌های بصری خوبی دارد و مکانیزم راحت کنترل ماشین‌های بازی، حس و حال آرکید خوبی به آن بخشیده که البته برای جبران نقص‌ها و مشکلات این اثر، کافی نیست. یکی از مشکلات اصلی بازی، این است که هرگز موفق نمی‌شود لحظه‌ای شدیدا هیجان‌انگیز داشته باشد که بتواند مو‌های تن‌تان را سیخ کند! علاوه بر آن، یک حالت سطحی و ضعیف بودن تقریبا در تمامی بخش‌های بازی وجود دارد که به تجربه کلی اثر ضربه می‌زند. در مجموع، Need for Speed Payback با اینکه خیلی سعی می‌کند شبیه یک قسمت از فیلم‌های «سریع و خشمگین» باشد، اما هرگز در رسیدن به این هدف موفق نمی‌شود. 

نمره های Need for Speed Payback

نمره های Need for Speed Payback


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده