صحبت های یوبی سافت در مورد آینده بازی های تک نفره
از زمان تعطیلی استودیو ویسرال گیمز توسط الکترونیک آرتز، آینده بازیهای تک نفره به بحث داغی در محافل گیمینگ تبدیل شده است؛ چرا که علت تعطیلی، تغییر محور اصلی طراحی بازی تکنفره جنگ ستارگان بوده که توسط توسط ویسرال ساخته میشده است. حال یوبی سافت، یک ناشر بزرگ دیگر در صنعت بازیهای ویدیویی، در مورد توانایی بقای بازیهای تکنفره در صنعتی که تمرکز خود را شدیدا روی ارائه بازیها بهعنوان سرویس قرار داده، صحبت کرده است.
در جریان کنفرانس مالی اخیر کمپانی، ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت، در مورد بازیهای تکنفره صحبت کرده و به نظر میرسد نظر او نسبت به پتانسیل این بازیها مثبت است. گیلموت میگوید:
آن نوع از بازیها میتوانند برای مدت طولانی بفروشند.
وی در ادامه توضیح داد که افزوده شدن مکانیکهای جدید مثل عناصر نقش آفرینی به بازیهای تکنفره میتواند تقاضا برای آنها را افزایش دهد؛ چرا که این مورد موجب افزایش ارزش تکرار آنها خواهد شد. گیلموت همچنین گفت که یوبیسافت در حال پیادهسازی محتوای ساختهشده توسط کاربران است تا بتواند بازیکنان را به تجربه این نوع بازیها در دورههای زمانی طولانی تشویق کند.
با وجود جنجال ایجاد شده پیرامون تصمیم الکترونیک آرتز، این کمپانی اصرار دارد تصمیمش برای تغییر بازی جنگ ستارگان ویسرال گیمز ربطی به تکنفره بودن ندارد. البته اتفاقات سال گذشته هم ثابت کرد که بازیهای تکنفره همچنان بخش مهمی از صنعت هستند. بازی Assassin's Creed Origins خود یوبیسافت یک مثال بارز از این موضوع است که فروشی دو برابر در مقایسه با بازی Assassin's Creed Syndicate در ۱۰ روز اول عرضه دارد. بازی Origins هم از عناصر نقشآفرینی استفاده کرده و قرار است در آینده از طریق محتوای جدید از آن پشتیبانی شود.
بازی کراساور یوبیسافت برای نینتندو سوییچ یعنی بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle هم نمونه دیگری از یک بازی تکنفره است که به موفقیت تجاری فراوانی دست پیدا کرده است. این بازی پرفروشترین بازی Third-party سوییچ است و یوبیسافت پیشبینی کرده این بازی در آینده فروشی بیشتر از حد معمول خواهد داشت؛ چرا که نینتندو به عرضه کنسول سوییچ بیشتر در تعطیلات سال نو میلادی و فراتر از آن خواهد پرداخت.